Telekomy kuszą firmy

Orange i T-Mobile zetrą się na nowe oferty dla przedsiębiorstw

Publikacja: 09.05.2012 03:52

Telekomy kuszą firmy

Foto: Bloomberg

Po marcu i kwietniu obfitujących w nowe oferty kierowane głównie do klientów indywidualnych, batalia marketingowa operatorów telekomunikacyjnych przenosi się na grunt ofert dla klientów biznesowych.

Ich front to segment średnich i małych firm (tzw. SME i SOHO), ponieważ to tu trwa nieustający ruch: według szacunków operatorów, co roku przybywać może około 250–300 tys. nowych podmiotów tego typu.

Tegoroczną batalię o przedsiębiorców zapoczątkowały ryczałty przygotowane przez P4 (Play) i Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile), a wczoraj jednocześnie grupa Orange (Telekomunikacja Polska) i T-Mobile poinformowały o kolejnych propozycjach dla firm.

Orange zaprezentował strategię komunikacji pod hasłem: „Biznes łatwiejszy jest z Orange". – Pod tym kątem przygotowujemy nową ofertę – mówił Damian Biedulski, dyrektor ds. marketingu rynku biznesowego w grupie. Ułatwienia wprowadzone przez operatora będą oparte na pięciu filarach: kosztowym, internetowym, informatycznym, dostępności i pakiecie. W ramach tej strategii telekom przedstawił kilka nowych usług i produktów, które mają zainteresować małe i średnie przedsiębiorstwa.

Chodzi o zryczałtowane połączenia z numerów stacjonarnych na komórki (do tej pory ryczałty obejmowały połączenia z telefonów komórkowych) czy Turbo DSL, czyli Internet stacjonarny o prędkości do 10 Mb/s za 89 zł miesięcznie.

Zarówno w prezentacji Biedulskiego, jak i w wypowiedziach szefa Centertelu (komórkowe ramię Orange) Mariusza Gacy, często przewijały się usługi informatyczne. To temat, któremu gigant poświęca coraz więcej uwagi. – Na rynku masowym nasza strategia opiera się na rozwoju usług multimedialnych, w tym telewizji. Na rynku biznesowym odpowiednikiem telewizji i multimediów są usługi informatyczne – mówił Biedulski. Według niego w ciągu trzech – czterech lat grupa Orange chce wypracowywać 10 proc. przychodów z usług IT. Gaca mówił potem dziennikarzom, że grupa nie rezygnuje też z planów przejęć firm w segmencie IT.

Aby nie być gołosłownym, za trzy dni Orange wprowadzi na rynek tzw. Biznes Pakiet, czyli ofertę obejmującą oprócz nielimitowanych rozmów z telefonów komórkowych i stacjonarnych także gotowe stanowiska pracy: z komputerem stacjonarnym lub laptopem. Przeczuwając ten ruch, PTC zapowiedziała wczoraj promocję o podobnej nazwie: Pakiet dla Biznesu. Wejdzie na rynek 9 maja. Opiera się na sześciu pakietach wartościowych, które można wykorzystać na rozmowy krajowe i międzynarodowe oraz wiadomości tekstowe i multimedialne. Telekom obiecuje możliwość negocjacji ceny smartfonu lub kwot przeznaczonych na usługi. Kusi firmy do migracji 10-proc. rabatem na abonament.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

u.zielinska@rp.pl

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca