Po marcu i kwietniu obfitujących w nowe oferty kierowane głównie do klientów indywidualnych, batalia marketingowa operatorów telekomunikacyjnych przenosi się na grunt ofert dla klientów biznesowych.
Ich front to segment średnich i małych firm (tzw. SME i SOHO), ponieważ to tu trwa nieustający ruch: według szacunków operatorów, co roku przybywać może około 250–300 tys. nowych podmiotów tego typu.
Tegoroczną batalię o przedsiębiorców zapoczątkowały ryczałty przygotowane przez P4 (Play) i Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile), a wczoraj jednocześnie grupa Orange (Telekomunikacja Polska) i T-Mobile poinformowały o kolejnych propozycjach dla firm.
Orange zaprezentował strategię komunikacji pod hasłem: „Biznes łatwiejszy jest z Orange". – Pod tym kątem przygotowujemy nową ofertę – mówił Damian Biedulski, dyrektor ds. marketingu rynku biznesowego w grupie. Ułatwienia wprowadzone przez operatora będą oparte na pięciu filarach: kosztowym, internetowym, informatycznym, dostępności i pakiecie. W ramach tej strategii telekom przedstawił kilka nowych usług i produktów, które mają zainteresować małe i średnie przedsiębiorstwa.
Chodzi o zryczałtowane połączenia z numerów stacjonarnych na komórki (do tej pory ryczałty obejmowały połączenia z telefonów komórkowych) czy Turbo DSL, czyli Internet stacjonarny o prędkości do 10 Mb/s za 89 zł miesięcznie.