Reklama
Rozwiń
Reklama

Telekomy kuszą firmy

Orange i T-Mobile zetrą się na nowe oferty dla przedsiębiorstw

Publikacja: 09.05.2012 03:52

Telekomy kuszą firmy

Foto: Bloomberg

Po marcu i kwietniu obfitujących w nowe oferty kierowane głównie do klientów indywidualnych, batalia marketingowa operatorów telekomunikacyjnych przenosi się na grunt ofert dla klientów biznesowych.

Ich front to segment średnich i małych firm (tzw. SME i SOHO), ponieważ to tu trwa nieustający ruch: według szacunków operatorów, co roku przybywać może około 250–300 tys. nowych podmiotów tego typu.

Tegoroczną batalię o przedsiębiorców zapoczątkowały ryczałty przygotowane przez P4 (Play) i Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile), a wczoraj jednocześnie grupa Orange (Telekomunikacja Polska) i T-Mobile poinformowały o kolejnych propozycjach dla firm.

Orange zaprezentował strategię komunikacji pod hasłem: „Biznes łatwiejszy jest z Orange". – Pod tym kątem przygotowujemy nową ofertę – mówił Damian Biedulski, dyrektor ds. marketingu rynku biznesowego w grupie. Ułatwienia wprowadzone przez operatora będą oparte na pięciu filarach: kosztowym, internetowym, informatycznym, dostępności i pakiecie. W ramach tej strategii telekom przedstawił kilka nowych usług i produktów, które mają zainteresować małe i średnie przedsiębiorstwa.

Chodzi o zryczałtowane połączenia z numerów stacjonarnych na komórki (do tej pory ryczałty obejmowały połączenia z telefonów komórkowych) czy Turbo DSL, czyli Internet stacjonarny o prędkości do 10 Mb/s za 89 zł miesięcznie.

Reklama
Reklama

Zarówno w prezentacji Biedulskiego, jak i w wypowiedziach szefa Centertelu (komórkowe ramię Orange) Mariusza Gacy, często przewijały się usługi informatyczne. To temat, któremu gigant poświęca coraz więcej uwagi. – Na rynku masowym nasza strategia opiera się na rozwoju usług multimedialnych, w tym telewizji. Na rynku biznesowym odpowiednikiem telewizji i multimediów są usługi informatyczne – mówił Biedulski. Według niego w ciągu trzech – czterech lat grupa Orange chce wypracowywać 10 proc. przychodów z usług IT. Gaca mówił potem dziennikarzom, że grupa nie rezygnuje też z planów przejęć firm w segmencie IT.

Aby nie być gołosłownym, za trzy dni Orange wprowadzi na rynek tzw. Biznes Pakiet, czyli ofertę obejmującą oprócz nielimitowanych rozmów z telefonów komórkowych i stacjonarnych także gotowe stanowiska pracy: z komputerem stacjonarnym lub laptopem. Przeczuwając ten ruch, PTC zapowiedziała wczoraj promocję o podobnej nazwie: Pakiet dla Biznesu. Wejdzie na rynek 9 maja. Opiera się na sześciu pakietach wartościowych, które można wykorzystać na rozmowy krajowe i międzynarodowe oraz wiadomości tekstowe i multimedialne. Telekom obiecuje możliwość negocjacji ceny smartfonu lub kwot przeznaczonych na usługi. Kusi firmy do migracji 10-proc. rabatem na abonament.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

u.zielinska@rp.pl

Po marcu i kwietniu obfitujących w nowe oferty kierowane głównie do klientów indywidualnych, batalia marketingowa operatorów telekomunikacyjnych przenosi się na grunt ofert dla klientów biznesowych.

Ich front to segment średnich i małych firm (tzw. SME i SOHO), ponieważ to tu trwa nieustający ruch: według szacunków operatorów, co roku przybywać może około 250–300 tys. nowych podmiotów tego typu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama