Reklama

GfK Polonia: rynek nawigacji samochodowych kurczy się

Tegoroczna sprzedaż tradycyjnych GPS może spaść o blisko 100 tysięcy – prognozuje GfK Polonia

Publikacja: 10.05.2012 03:50

Słabe prognozy

Słabe prognozy

Foto: Rzeczpospolita

W 2011 r. w dwóch kanałach dystrybucji: detalicznym i  biznesowym, sprzedało się  w Polsce 602 tys. przenośnych nawigacji samochodowych – wynika z danych udostępnionych „Rz" przez firmę badawczą GfK Polonia.

85 proc. urządzeń trafiło do klienta końcowego w ramach transakcji detalicznych. Pozostałe 15 proc. to sprzedaż nawigacji kontrahentom biznesowym, takim jak operatorzy telekomunikacyjni czy banki, które następnie oferowały urządzenia jako dodatek lub prezent klientom.

Według GfK Polonia sprzedaż nawigacji w kanale detalicznym spadła w 2011 r. o 2 proc. w ujęciu ilościowym. Wartość tego segmentu (GfK jej nie ujawnia) skurczyła się mocniej – o 11 proc., ze względu na agresywną politykę cenową producentów.

W I?kwartale 2012 roku widać było mocniejszą tendencję do kurczenia się rynku – podaje GfK.

W kanale detalicznym sprzedało się 7 proc. urządzeń mniej niż w I kw. 2011 r., a wartość ich sprzedaży była mniejsza o 14 proc.

Reklama
Reklama

Prognozy GfK na 2012 rok nie są optymistyczne. Spodziewa się ona, że ilościowo cały rynek w 2012 r. skurczy się o 12 – 14 proc., co oznacza, że w najgorszym scenariuszu sprzeda się około 518 tys. urządzeń. Wartościowy spadek może sięgnąć 14 – 18 proc. Jedną z przyczyn złej sytuacji branży może być rosnąca konkurencja ze strony smartfonów, tabletów i internetowych aplikacji.

W 2011 r. w dwóch kanałach dystrybucji: detalicznym i  biznesowym, sprzedało się  w Polsce 602 tys. przenośnych nawigacji samochodowych – wynika z danych udostępnionych „Rz" przez firmę badawczą GfK Polonia.

85 proc. urządzeń trafiło do klienta końcowego w ramach transakcji detalicznych. Pozostałe 15 proc. to sprzedaż nawigacji kontrahentom biznesowym, takim jak operatorzy telekomunikacyjni czy banki, które następnie oferowały urządzenia jako dodatek lub prezent klientom.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Innowacja wymaga odwagi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Nadchodzi „przebudzenie”? Eksperci prognozują lepsze czasy dla start-upów
Biznes
Polacy szukają oszczędności, UE odcina się od rosyjskiego gazu, awaria Amazona
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Europa w zielonym garniturze – czas na korektę kursu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama