W 2011 r. w dwóch kanałach dystrybucji: detalicznym i biznesowym, sprzedało się w Polsce 602 tys. przenośnych nawigacji samochodowych – wynika z danych udostępnionych „Rz" przez firmę badawczą GfK Polonia.
85 proc. urządzeń trafiło do klienta końcowego w ramach transakcji detalicznych. Pozostałe 15 proc. to sprzedaż nawigacji kontrahentom biznesowym, takim jak operatorzy telekomunikacyjni czy banki, które następnie oferowały urządzenia jako dodatek lub prezent klientom.
Według GfK Polonia sprzedaż nawigacji w kanale detalicznym spadła w 2011 r. o 2 proc. w ujęciu ilościowym. Wartość tego segmentu (GfK jej nie ujawnia) skurczyła się mocniej – o 11 proc., ze względu na agresywną politykę cenową producentów.
W I?kwartale 2012 roku widać było mocniejszą tendencję do kurczenia się rynku – podaje GfK.
W kanale detalicznym sprzedało się 7 proc. urządzeń mniej niż w I kw. 2011 r., a wartość ich sprzedaży była mniejsza o 14 proc.