Reklama

LPP przyspiesza rozwój sieci

Właściciel sklepów Reserved, Cropp, House i Mohito zapowiada przyspieszenie tempa rozwoju sieci handlowej

Publikacja: 11.05.2012 01:48

Odzieżowa grupa zamierza zwiększyć w tym roku powierzchnię handlową o 25 proc., do 429 tys. mkw.

– Tyle mamy zakontraktowanych nowych lokali. Wciąż szukamy nowych, dzięki którym rozwój może być jeszcze szybszy – mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP. Na otwarcie nowych placówek grupa zamierza wydać w tym roku co najmniej 180 mln zł. To więcej, niż dotychczas planowano. Zakładano, że sieć powiększy się w tym roku o 21 proc., a grupa przeznaczy na ten cel 150 mln zł. Rozwój będzie finansowany ze środków własnych i kredytów.

307 mln zł zarobi LPP w tym roku na czysto według DM IDMSA. Spółka nie podaje prognoz

Nowe sklepy (na koniec marca było ich łącznie 918) będą otwierane głównie w Polsce oraz w Rosji i na Ukrainie. W przyszłym roku LPP zamierza utrzymać tegoroczne tempo wzrostu.

Pachla przyznaje, że dynamika zysku netto w tym roku będzie zbliżona do tempa wzrostu powierzchni handlowej, co oznacza, że na czysto grupa może zarobić w tym roku ponad 300 mln zł.

Reklama
Reklama

Zarząd LPP nie podaje jednak prognoz finansowych. Pierwsze trzy miesiące tego roku były bardzo udane. Na czysto gdańska grupa zarobiła 34 mln zł, czyli 141 proc. więcej niż przed rokiem. Obroty wzrosły o 31 proc.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama