Szef obu firm, Sergio Marchionne dodał, że Fiat jest otwarty na dodatkowe umowy partnerskie, aby pomóc w obniżeniu kosztów i zwiększyć zasięg na świecie. — Będziemy nadal rozglądać się za innymi uzgodnieniami dwustronnymi — stwierdził przy okazji spotkania z prasą w fabryce Chryslera w Belvidere w stanie Illinois. — Jesteśmy całkowicie otwarci — dodał.
Odrębnie stwierdził, że istnieją szanse na ponad 50 proc., że Fiat zwiększy w lipcu udział w Chryslerze o 3,3 proc.
Kilka dni temu Fiat i Mazda postanowiły pracować wspólnie nad ich najsłynniejszymi autami sportowymi — Alfa Romeo Spider i MX-5. Ich spółka j. v. nie przewiduje żadnych powiązań kapitałowych, ale pomoże obu firmom zmniejszyć koszty. Fiat już produkuje małego 500 wspólnie z modelem Ka Forda, Punto z Corsą Opla i Seidici z mini-SUV Suzuki dzieląc się z partnerami kosztami inwestycyjnymi około miliarda euro potrzebnymi na zaprojektowanie każdego nowego auta.
- Ekonomia bardzo utrudnia większości firm kontynuowanie produkcji wszystkiego na własnych płytach podłogowych i systemach napędu. Jesteśmy skłonni podjąć dyskusje z kimkolwiek — przyznał Marchionne.
W Belvidere powstaje kompaktowy Dodge Dart, pierwszy pojazd na płycie podłogowej opracowanej wspólnie przez Fiata i Chryslera. Na tej płycie mają powstawać wszystkie następne auta kompaktowe, sedany i krzyżówki (crossovers) — rocznie 2 mln sztuk rocznie. Darty pojawią się w salonach sprzedaży w czerwcu.