Auta Mazdy z fabryk Fiata i Chryslera

Włoski Fiat jest gotów rozszerzyć umowę partnerstwa z Mazdą i produkować jej samochody w zakładach grupy Fiat-Chrysler na świecie

Publikacja: 27.05.2012 11:07

Szef obu firm, Sergio Marchionne dodał, że Fiat jest otwarty na dodatkowe umowy partnerskie, aby pomóc w obniżeniu kosztów i zwiększyć zasięg na świecie. — Będziemy nadal rozglądać się za innymi uzgodnieniami dwustronnymi — stwierdził przy okazji spotkania z prasą w fabryce Chryslera w Belvidere w stanie Illinois. — Jesteśmy całkowicie otwarci — dodał.

Odrębnie stwierdził, że istnieją szanse na ponad 50 proc., że Fiat zwiększy w lipcu udział w Chryslerze o 3,3 proc.

Kilka dni temu Fiat i Mazda postanowiły pracować wspólnie nad ich najsłynniejszymi autami sportowymi — Alfa Romeo Spider i MX-5. Ich spółka j. v. nie przewiduje żadnych powiązań kapitałowych, ale pomoże obu firmom zmniejszyć koszty. Fiat już produkuje małego 500 wspólnie z modelem Ka Forda, Punto z Corsą Opla i Seidici z mini-SUV Suzuki dzieląc się z partnerami kosztami inwestycyjnymi około miliarda euro potrzebnymi na zaprojektowanie każdego nowego auta.

- Ekonomia bardzo utrudnia większości firm kontynuowanie produkcji wszystkiego na własnych płytach podłogowych i systemach napędu. Jesteśmy skłonni podjąć dyskusje z kimkolwiek — przyznał Marchionne.

W Belvidere powstaje kompaktowy Dodge Dart, pierwszy pojazd na płycie podłogowej opracowanej wspólnie przez Fiata i Chryslera. Na tej płycie mają powstawać wszystkie następne auta kompaktowe, sedany i krzyżówki (crossovers) — rocznie 2 mln sztuk rocznie. Darty pojawią się w salonach sprzedaży w czerwcu.

Co się tyczy podwyższenia udziału w Chryslerze, to od lipca Fiat ma opcję kupienia ratami 40 proc. udziału w Chryslerze od funduszu powierniczego opieki medycznej emerytowanych pracowników koncernu VEBA, związanego ze związkiem zawodowym United Auto Workers. Włosi mogą to robić małymi porcjami, maksimum po 3,3 proc. co 6 miesięcy. Opcja wygasa w 2016 r. Fundusz chce sprzedać ten udział, a Marchionne stwierdził, że jest szczęśliwy, iż może im w tym pomóc.

Szef obu firm, Sergio Marchionne dodał, że Fiat jest otwarty na dodatkowe umowy partnerskie, aby pomóc w obniżeniu kosztów i zwiększyć zasięg na świecie. — Będziemy nadal rozglądać się za innymi uzgodnieniami dwustronnymi — stwierdził przy okazji spotkania z prasą w fabryce Chryslera w Belvidere w stanie Illinois. — Jesteśmy całkowicie otwarci — dodał.

Odrębnie stwierdził, że istnieją szanse na ponad 50 proc., że Fiat zwiększy w lipcu udział w Chryslerze o 3,3 proc.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku