Reklama
Rozwiń
Reklama

Auta Mazdy z fabryk Fiata i Chryslera

Włoski Fiat jest gotów rozszerzyć umowę partnerstwa z Mazdą i produkować jej samochody w zakładach grupy Fiat-Chrysler na świecie

Publikacja: 27.05.2012 11:07

Szef obu firm, Sergio Marchionne dodał, że Fiat jest otwarty na dodatkowe umowy partnerskie, aby pomóc w obniżeniu kosztów i zwiększyć zasięg na świecie. — Będziemy nadal rozglądać się za innymi uzgodnieniami dwustronnymi — stwierdził przy okazji spotkania z prasą w fabryce Chryslera w Belvidere w stanie Illinois. — Jesteśmy całkowicie otwarci — dodał.

Odrębnie stwierdził, że istnieją szanse na ponad 50 proc., że Fiat zwiększy w lipcu udział w Chryslerze o 3,3 proc.

Kilka dni temu Fiat i Mazda postanowiły pracować wspólnie nad ich najsłynniejszymi autami sportowymi — Alfa Romeo Spider i MX-5. Ich spółka j. v. nie przewiduje żadnych powiązań kapitałowych, ale pomoże obu firmom zmniejszyć koszty. Fiat już produkuje małego 500 wspólnie z modelem Ka Forda, Punto z Corsą Opla i Seidici z mini-SUV Suzuki dzieląc się z partnerami kosztami inwestycyjnymi około miliarda euro potrzebnymi na zaprojektowanie każdego nowego auta.

- Ekonomia bardzo utrudnia większości firm kontynuowanie produkcji wszystkiego na własnych płytach podłogowych i systemach napędu. Jesteśmy skłonni podjąć dyskusje z kimkolwiek — przyznał Marchionne.

W Belvidere powstaje kompaktowy Dodge Dart, pierwszy pojazd na płycie podłogowej opracowanej wspólnie przez Fiata i Chryslera. Na tej płycie mają powstawać wszystkie następne auta kompaktowe, sedany i krzyżówki (crossovers) — rocznie 2 mln sztuk rocznie. Darty pojawią się w salonach sprzedaży w czerwcu.

Reklama
Reklama

Co się tyczy podwyższenia udziału w Chryslerze, to od lipca Fiat ma opcję kupienia ratami 40 proc. udziału w Chryslerze od funduszu powierniczego opieki medycznej emerytowanych pracowników koncernu VEBA, związanego ze związkiem zawodowym United Auto Workers. Włosi mogą to robić małymi porcjami, maksimum po 3,3 proc. co 6 miesięcy. Opcja wygasa w 2016 r. Fundusz chce sprzedać ten udział, a Marchionne stwierdził, że jest szczęśliwy, iż może im w tym pomóc.

Szef obu firm, Sergio Marchionne dodał, że Fiat jest otwarty na dodatkowe umowy partnerskie, aby pomóc w obniżeniu kosztów i zwiększyć zasięg na świecie. — Będziemy nadal rozglądać się za innymi uzgodnieniami dwustronnymi — stwierdził przy okazji spotkania z prasą w fabryce Chryslera w Belvidere w stanie Illinois. — Jesteśmy całkowicie otwarci — dodał.

Odrębnie stwierdził, że istnieją szanse na ponad 50 proc., że Fiat zwiększy w lipcu udział w Chryslerze o 3,3 proc.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama