Firma Zanox zbadała preferencje klientów robiących zakupy w Internecie. W ostatnich 12 miesiącach w drodze handlu elektronicznego zawartych zostało 2,5 mln transakcji.

Najwięcej, bo 260 tys., wygenerowała telekomunikacja. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zakupy grupowe z 250 tys. transakcji. Z kolei największy wolumen obrotów wygenerowała sprzedaż biletów lotniczych, których zakupiono 200 tys.

Optymistyczne dane płyną także z opracowania PayU, według którego wartość e-handlu w naszym kraju rośnie w tempie średnio 30 proc. rocznie. Tylko e-sprzedaż FMCG (żywność, chemia, kosmetyki) w dwa najbliższe lata wzrośnie ponaddwukrotnie, do 450 mln zł.

– Polska jest liderem pod względem dynamiki wzrostu rynku e-commerce na tle innych krajów europejskich. Internet to dla podmiotów FMCG dochodowy, dodatkowy kanał sprzedaży i coraz więcej z nich proponuje sprzedaż w sieci – mówi Joanna Kuzdak, dyrektor zarządzająca PayU.

Z analizy wynika, że ponad 70 proc. internautów kupiło przynajmniej raz produkty FMCG w sieci. Co czwarty kupujący robi to średnio raz w miesiącu, a ponad 50 proc. sięgnie po takie towary w najbliższym półroczu.