Virgin zaogni walkę o portfele uczniów i studentów

Sezon powrotu do szkoły rozpoczyna się od konferencji prasowych Playa i Virgin Mobile. Koniec miesiąca przyniesie nową ofertę Netii. TP promuje Neostradę z nowymi pakietami

Aktualizacja: 19.08.2012 13:26 Publikacja: 19.08.2012 13:24

Virgin zaogni walkę o portfele uczniów i studentów

Foto: Fotorzepa, Michał?Walczak Michał Walczak

Dwa ostatnie tygodnia sierpnia będą obfitowały w nowe oferty operatorów telekomunikacyjnych. Ich wzmożona, jak zawsze o tej porze roku aktywność, tym razem będzie wiązać się z wejściem na rynek nowej marki telefonii komórkowej Virgin Mobile.  Nowy gracz, podobnie jak starzy, spróbuje zdobyć popularność wśród studentów i rodziców uczniów. Walka będzie toczyć się o ponad 1 mln użytkowników, pierwszoklasistów i studentów pierwszego roku, którzy trafią do nowych społeczności i nawiążą nowe kontakty.

I tak już w poniedziałek nową ofertę przedstawi P4, operator sieci Play. Blisko 40 proc. ankietowana przez serwis Telepolis.pl spodziewa się, że zmiany będą dotyczyć usług w segmencie pre-paid.

To skojarzenie wynikać może z faktu, że dwa dni później, 22 sierpnia, swoją komercyjną propozycję dla polskich użytkowników przedstawi Virgin Mobile, w który to projekt zaangażował się Łukasz Wejchert, były udziałowiec holdingu medialnego ITI i TVN. Nowa marka telekomunikacyjna przez pierwsze dwa lata działalności ma zdobywać klientów właśnie w segmencie usług na kartę. Pre-paidowi użytkownicy nadal dominują na polskim rynku komórkowym: mają w portfelach i szufladach ponad 27 mln kart SIM.

Play jest infrastrukturalnym partnerem Virgin Mobile i jest w tej sytuacji w dwuznacznej pozycji. Z jednej strony udostępnia swoją infrastrukturę nowemu operatorowi na zasadach hurtowych i powinno mu zależeć, aby z usług nowego gracza korzystało jak najwięcej osób, z drugiej, musi dbać o swój własny biznes i bazę użytkowników.

Tym bardziej, że jak mówił dziennikarzom biznesmen duńskiego pochodzenia, Kristian Myrup, ojciec polskiej wersji Virgin, operator liczy że  mu się powiedzie ze względu na to, że duża część użytkowników sieci mobilnych decyduje się na zmianę operatora.

Pierwszy cennik Virgin mówi, że minuta rozmowy kosztować będzie klienta sieci około 19 groszy, a 1 GB mobilnego Internetu kosztować będzie 29 zł. Jeśli tak faktycznie będzie, Virgin zjedna sobie ceną rozmów użytkowników, którym zależy na tanich połączeniach do wszystkich innych sieci w kraju. Cechą charakterystyczną tej oferty jest bowiem ta sama stawka za połączenie zarówno do sieci komórkowych, jak i stacjonarnych. Tanie są także SMS-y (12 groszy za sztukę), przy czym warto pamiętać, że to cena za wiadomość do 160 znaków.

Eksperci wskazują, że 19 g. za minutę to stawka widniejąca już w cennikach innych operatorów, np. mBank Mobile. Nie jest to jednak stawka obowiązująca przy połączeniach do wszystkich sieci (ta wynosi 0,27 zł).

Podobnie jest z ceną SMS-ów. W mBank Mobile najtaniej płacimy za nie 10 gr., podczas gdy w cenniku Virgin  – 12 gr. Jednak znowu, w starterze z płaską stawką za minutę, za jedną wiadomość trzeba zapłacić 14 gr. Tańsze SMS-y ma tylko Play: w ofercie Play Fresh to odpowiednio 9 gr.

Co do Internetu w telefonie, cennik Virgin pokazuje 29 zł za 1GB. To już bardzo popularną stawką w promocjach grupy Zygmunta Solorza-Żaka: Plusie i Cyfrowym Polsacie. W mBank Mobile za taki pakiet da się zapłacić  25 zł.

Mobilnym Internetem o klientów mocnie może zawalczyć w tym roku szkolnym Netia, czyli największy po TP operator stacjonarny. 27 sierpnia alternatywny operator przedstawi swoją nową ofertę.

TP uprzedzając niejako ten ruch, już 14 sierpnia zaczęła promocję usługi dostępu do Internetu Neostrada. Cena za wersję o prędkości do 10 Mb/s to 49 zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze najniższy abonament za telefon lub opłatę za tzw. utrzymanie łącza.

Dwa ostatnie tygodnia sierpnia będą obfitowały w nowe oferty operatorów telekomunikacyjnych. Ich wzmożona, jak zawsze o tej porze roku aktywność, tym razem będzie wiązać się z wejściem na rynek nowej marki telefonii komórkowej Virgin Mobile.  Nowy gracz, podobnie jak starzy, spróbuje zdobyć popularność wśród studentów i rodziców uczniów. Walka będzie toczyć się o ponad 1 mln użytkowników, pierwszoklasistów i studentów pierwszego roku, którzy trafią do nowych społeczności i nawiążą nowe kontakty.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?