Dwa ostatnie tygodnia sierpnia będą obfitowały w nowe oferty operatorów telekomunikacyjnych. Ich wzmożona, jak zawsze o tej porze roku aktywność, tym razem będzie wiązać się z wejściem na rynek nowej marki telefonii komórkowej Virgin Mobile. Nowy gracz, podobnie jak starzy, spróbuje zdobyć popularność wśród studentów i rodziców uczniów. Walka będzie toczyć się o ponad 1 mln użytkowników, pierwszoklasistów i studentów pierwszego roku, którzy trafią do nowych społeczności i nawiążą nowe kontakty.
I tak już w poniedziałek nową ofertę przedstawi P4, operator sieci Play. Blisko 40 proc. ankietowana przez serwis Telepolis.pl spodziewa się, że zmiany będą dotyczyć usług w segmencie pre-paid.
To skojarzenie wynikać może z faktu, że dwa dni później, 22 sierpnia, swoją komercyjną propozycję dla polskich użytkowników przedstawi Virgin Mobile, w który to projekt zaangażował się Łukasz Wejchert, były udziałowiec holdingu medialnego ITI i TVN. Nowa marka telekomunikacyjna przez pierwsze dwa lata działalności ma zdobywać klientów właśnie w segmencie usług na kartę. Pre-paidowi użytkownicy nadal dominują na polskim rynku komórkowym: mają w portfelach i szufladach ponad 27 mln kart SIM.
Play jest infrastrukturalnym partnerem Virgin Mobile i jest w tej sytuacji w dwuznacznej pozycji. Z jednej strony udostępnia swoją infrastrukturę nowemu operatorowi na zasadach hurtowych i powinno mu zależeć, aby z usług nowego gracza korzystało jak najwięcej osób, z drugiej, musi dbać o swój własny biznes i bazę użytkowników.
Tym bardziej, że jak mówił dziennikarzom biznesmen duńskiego pochodzenia, Kristian Myrup, ojciec polskiej wersji Virgin, operator liczy że mu się powiedzie ze względu na to, że duża część użytkowników sieci mobilnych decyduje się na zmianę operatora.