Urząd Żywności i leków FDA skierował do firmy Lancome USA należącej do L'Oreala, że niektóre reklamy wyrobów Lancome'a przedstawiane w przestrzeni elektronicznej zawierają stwierdzenia, które „mogą wpływać na strukturę albo na czynności ludzkiego CIA la, co sprawia, że stają się lekami".
Wśród badanych kosmetyków znajduje się „Genifique Youth Activating Concentrate", który ma podobno pobudzać „aktywność genów i zwiększać produkcję młodych białek". Pismo wymienia ponadto krem na noc „Genifique Repair Youth Night Cream", rzekomo pobudzający „aktywność genów".
Lancome ma 15 dni na udzielenie FDA odpowiedzi, z podaniem konkretnych kroków, jakie p odejmie dla skorygowania tych nieprawidłowości.
„Zwracamy się do was o podjęcie szybkich działań korygujących wszystkie naruszenia przepisów związane z waszymi wyrobami, także naruszenia wymienione w tym piśmie"- napisał Michael Roosevelt z Ośrodka Bezpieczeństwa Żywności i Stosowanego Żywienia (CFSAN) FDA. – Brak takich działań może spowodować podjęcie akcji narzucającej przestrzeganie przepisów, bez powiadomienia o niej" – dodał w piśmie.