Udany kwartał CD Projekt RED

Grupa CD Projekt RED w trzecim kwartale 2012 r. poprawiała wyniki finansowe osiągnięte przed rokiem i wyraźnie przebiła oczekiwania rynku

Publikacja: 13.11.2012 09:41

Adam Kiciński prezes CD Projekt Red

Adam Kiciński prezes CD Projekt Red

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Skonsolidowane przychody Grupy CD Projekt RED w trzecim kwartale osiągnęły poziom 42,1 mln zł wobec 25,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i 34,5 mln zł według konsensusu analityków (średnia prognoz DM BZ WBK, DM IDMSA, ING Securities). Przełożyło się to w trzecim kwartale na 5,8 mln zł zysku netto, wobec 4,8 mln zł przed rokiem i 4,2 mln zł oczekiwanych przez analityków.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Praktycznie w każdym segmencie są one nieco lepsze od naszych pierwotnych oczekiwań. - powiedział Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt RED.

- Osiągnięte wyniki te są tym bardziej satysfakcjonujące, że poparte zostały bardzo dobrymi przepływami – zarówno z działalności operacyjnej, jak i całkowitymi przepływami w ramach Grupy – dodaje Kiciński.

W trzecim kwartale 2012 roku CD Projekt RED zanotował 13,8 mln zł z tytułu przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, wobec ujemnych przepływów w analogicznym okresie 2011 roku w wysokości 7,9 mln zł. Osiągnięte 13,8 mln przepływów operacyjnych to blisko 2,5 razy więcej niż wykazany przez Spółkę zysk netto.

- Największy wpływ na wyniki w trzecim kwartale miały przychody ze sprzedaży gry Wiedźmin 2, choć nasze pozostałe segmenty biznesowe czyli cyfrowa dystrybucja oraz dystrybucja gier i filmów na płytach również miały istotny udział w ostatecznym wyniku" – powiedział Piotr Nielubowicz, Członek Zarządu CD Projekt RED. „Sam segment produkcji gier wypracował w trzecim kwartale 3,6 mln zł zysku netto – dodaje Nielubowicz.

- W lipcu podczas promocji Wiedźmina pierwszego i drugiego w cyfrowej dystrybucji, sprzedaliśmy po 100 tys. kopii każdego z nich w ciągu kilku dni. Gry RPG, do których należą Wiedźminy, mają wyjątkowo długi cykl życia sięgający wielu lat, a my mamy konkretne pomysły na dalszą animację sprzedaży. W połowie roku sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 4 mln sztuk i będzie nadal rosła – mówi Adam Kiciński.

Pod koniec sierpnia Edycja Rozszerzona tytułu na konsole Xbox 360 zadebiutowała w Japonii, zbierając świetne recenzje tamtejszej prasy. Sukcesem okazała się również pierwsza część „Wiedźmina" na komputery Mac która w wersji pudełkowej trafiła na sklepowe półki w wybranych krajach w trakcie trzeciego kwartału. W październiku, już po zakończeniu kwartału, odbyła się również premiera drugiej części gry na komputery firmy Apple.

Bardzo dobry kwartał zanotowała również spółka zależna - CDP.pl (dawny CD Projekt), zajmująca się dystrybucją gier wideo, planszowych oraz karcianych, a także filmów na płytach DVD oraz Blu-ray na terenie Polski. Okres pomiędzy lipcem a wrześniem obfitował w tym roku premiery dużych tytułów, takich jak „Guild Wars 2" – czyli jednej z najpopularniejszych sieciowych gier RPG czy „World of Tanks 2012" – niezwykle popularnej gry MMO o czołgach. Swoją premierę miała także kultowa produkcja studia Blizzard, „World of Warcraft: Mists of Pandaria". Wszystkie tytuły dystrybuowane były w Polsce przez CDP.pl na zasadzie wyłączności. Nadal dobrze sprzedawało się „Diablo III", które swoją premierę miało w poprzednim kwartale. Do końca września CDP.pl sprzedało ponad 160 tys. egzemplarzy tej gry.

Pozwoliło to spółce wypracować w tym segmencie 926 tys. zł zysku netto.

Już w październiku CDP.pl weszło w nowy dla siebie, ale bardzo perspektywiczny obszar cyfrowej dystrybucji uruchamiając platformę CDP.pl.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników CDP.pl.. Na starcie zaoferowaliśmy naszym klientom 34 starannie wyselekcjonowane gry. Już po miesiącu funkcjonowania platformy podwoiliśmy ich liczbę. Planujemy dalszy dynamiczny rozwój serwisu, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i liczby oferowanych gier – powiedział Dyrektor Zarządzający CDP.pl Michał Gembicki.

Budując platformę CDP.pl, Grupa wykorzystuje swoje czteroletnie doświadczenie w segmencie cyfrowej dystrybucji, gdzie poprzez serwis GOG.com jest graczem globalnym. Również dla GOG.com trzeci kwartał był udany. W okresie między lipcem a końcem września spółka poszerzyła swoją ofertę o kolejne 50 gier, w tym 7 tytułów premierowych, w wyższych progach cenowych, a od października GOG.com wszedł na nowy segment rynku, oferując gry na komputery Apple.

W ramach segmentu cyfrowej dystrybucji w trzecim kwartale Grupa wykazała blisko 2 mln zł zysku netto.

Skonsolidowane przychody Grupy CD Projekt RED w trzecim kwartale osiągnęły poziom 42,1 mln zł wobec 25,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i 34,5 mln zł według konsensusu analityków (średnia prognoz DM BZ WBK, DM IDMSA, ING Securities). Przełożyło się to w trzecim kwartale na 5,8 mln zł zysku netto, wobec 4,8 mln zł przed rokiem i 4,2 mln zł oczekiwanych przez analityków.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Praktycznie w każdym segmencie są one nieco lepsze od naszych pierwotnych oczekiwań. - powiedział Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt RED.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie