Udany kwartał CD Projekt RED

Grupa CD Projekt RED w trzecim kwartale 2012 r. poprawiała wyniki finansowe osiągnięte przed rokiem i wyraźnie przebiła oczekiwania rynku

Publikacja: 13.11.2012 09:41

Adam Kiciński prezes CD Projekt Red

Adam Kiciński prezes CD Projekt Red

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Skonsolidowane przychody Grupy CD Projekt RED w trzecim kwartale osiągnęły poziom 42,1 mln zł wobec 25,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i 34,5 mln zł według konsensusu analityków (średnia prognoz DM BZ WBK, DM IDMSA, ING Securities). Przełożyło się to w trzecim kwartale na 5,8 mln zł zysku netto, wobec 4,8 mln zł przed rokiem i 4,2 mln zł oczekiwanych przez analityków.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Praktycznie w każdym segmencie są one nieco lepsze od naszych pierwotnych oczekiwań. - powiedział Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt RED.

- Osiągnięte wyniki te są tym bardziej satysfakcjonujące, że poparte zostały bardzo dobrymi przepływami – zarówno z działalności operacyjnej, jak i całkowitymi przepływami w ramach Grupy – dodaje Kiciński.

W trzecim kwartale 2012 roku CD Projekt RED zanotował 13,8 mln zł z tytułu przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, wobec ujemnych przepływów w analogicznym okresie 2011 roku w wysokości 7,9 mln zł. Osiągnięte 13,8 mln przepływów operacyjnych to blisko 2,5 razy więcej niż wykazany przez Spółkę zysk netto.

- Największy wpływ na wyniki w trzecim kwartale miały przychody ze sprzedaży gry Wiedźmin 2, choć nasze pozostałe segmenty biznesowe czyli cyfrowa dystrybucja oraz dystrybucja gier i filmów na płytach również miały istotny udział w ostatecznym wyniku" – powiedział Piotr Nielubowicz, Członek Zarządu CD Projekt RED. „Sam segment produkcji gier wypracował w trzecim kwartale 3,6 mln zł zysku netto – dodaje Nielubowicz.

- W lipcu podczas promocji Wiedźmina pierwszego i drugiego w cyfrowej dystrybucji, sprzedaliśmy po 100 tys. kopii każdego z nich w ciągu kilku dni. Gry RPG, do których należą Wiedźminy, mają wyjątkowo długi cykl życia sięgający wielu lat, a my mamy konkretne pomysły na dalszą animację sprzedaży. W połowie roku sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 4 mln sztuk i będzie nadal rosła – mówi Adam Kiciński.

Pod koniec sierpnia Edycja Rozszerzona tytułu na konsole Xbox 360 zadebiutowała w Japonii, zbierając świetne recenzje tamtejszej prasy. Sukcesem okazała się również pierwsza część „Wiedźmina" na komputery Mac która w wersji pudełkowej trafiła na sklepowe półki w wybranych krajach w trakcie trzeciego kwartału. W październiku, już po zakończeniu kwartału, odbyła się również premiera drugiej części gry na komputery firmy Apple.

Bardzo dobry kwartał zanotowała również spółka zależna - CDP.pl (dawny CD Projekt), zajmująca się dystrybucją gier wideo, planszowych oraz karcianych, a także filmów na płytach DVD oraz Blu-ray na terenie Polski. Okres pomiędzy lipcem a wrześniem obfitował w tym roku premiery dużych tytułów, takich jak „Guild Wars 2" – czyli jednej z najpopularniejszych sieciowych gier RPG czy „World of Tanks 2012" – niezwykle popularnej gry MMO o czołgach. Swoją premierę miała także kultowa produkcja studia Blizzard, „World of Warcraft: Mists of Pandaria". Wszystkie tytuły dystrybuowane były w Polsce przez CDP.pl na zasadzie wyłączności. Nadal dobrze sprzedawało się „Diablo III", które swoją premierę miało w poprzednim kwartale. Do końca września CDP.pl sprzedało ponad 160 tys. egzemplarzy tej gry.

Pozwoliło to spółce wypracować w tym segmencie 926 tys. zł zysku netto.

Już w październiku CDP.pl weszło w nowy dla siebie, ale bardzo perspektywiczny obszar cyfrowej dystrybucji uruchamiając platformę CDP.pl.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników CDP.pl.. Na starcie zaoferowaliśmy naszym klientom 34 starannie wyselekcjonowane gry. Już po miesiącu funkcjonowania platformy podwoiliśmy ich liczbę. Planujemy dalszy dynamiczny rozwój serwisu, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i liczby oferowanych gier – powiedział Dyrektor Zarządzający CDP.pl Michał Gembicki.

Budując platformę CDP.pl, Grupa wykorzystuje swoje czteroletnie doświadczenie w segmencie cyfrowej dystrybucji, gdzie poprzez serwis GOG.com jest graczem globalnym. Również dla GOG.com trzeci kwartał był udany. W okresie między lipcem a końcem września spółka poszerzyła swoją ofertę o kolejne 50 gier, w tym 7 tytułów premierowych, w wyższych progach cenowych, a od października GOG.com wszedł na nowy segment rynku, oferując gry na komputery Apple.

W ramach segmentu cyfrowej dystrybucji w trzecim kwartale Grupa wykazała blisko 2 mln zł zysku netto.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe