Reklama

Świat straci ponad 4 biliony dolarów na kryzysie w turystyce

Gospodarka globalna może stracić ponad 4 bln USD z powodu załamania koniunktury w branży turystycznej wywołanego przez pandemię Covid-19 - mówią wyliczenia Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD).

Aktualizacja: 30.06.2021 15:02 Publikacja: 30.06.2021 14:03

Świat straci ponad 4 biliony dolarów na kryzysie w turystyce

Foto: AdobeStock

W 2020 r. straty sektora turystycznego i branż pokrewnych wyniosły 2,4 bln USD a globalny ruch turystyczny spadł o 74 proc. w porównaniu z poziomem z 2019 r. W 2021 r. straty mogą sięgnąć od 1,7 bln USD do 2,4 bln USD.

Eksperci UNCTAD przeanalizowali trzy scenariusze. Pierwszy mówi, że globalny ruch turystyczny będzie w 2021 r. o 75 proc. mniejszy niż przed pandemią. Drugi przewiduje spadek o 63 proc. Trzeci wskazuje na spadek o 73 proc. w krajach z niskim odsetkiem ludzi zaszczepionych i o 37 proc. w państwach, w których ten odsetek jest wysoki. W najbardziej optymistycznym wariancie Europa Środkowo-Wschodnia traci 2,5 proc. PKB z powodu złamania w turystyce, w najbardziej pesymistyczny jej straty sięgają 3,5 proc. PKB Regionem świata najbardziej dotkniętym kryzysem w branży ma być Ameryka Środkowa. Tam spadek PKB związany z turystyką może wynieść od 9,9 proc. PKB do 11,9 proc. PKB.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama