FoodCare przejął Blow

Właściciel napoju Black ma kolejny energetyk skierowany dla kobiet. Na jego wypromowanie wyda w najbliższym czasie 12 mln zł

Publikacja: 06.12.2012 14:14

Marka Blow PB Group Premium Beverages zadebiutowała na rynku w marcu 2011 r. Dzięki unikalnej recepturze poziomkowo-malinowego smaku z domieszką ekstraktu z hibiskusa i wody osmotycznej zdobyła ponad 5 proc. rynku w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od debiutu.

Obecnie jej udziały sięgają 1,5 proc. FoodCare planuje jednak już w 2013 roku zwiększyć je do poziomu 5 proc., m.in. inwestując 12 mln zł w promocję marki.

Brand będzie sygnowany nazwiskiem znanej amerykańskiej aktorki. Spółka na razie nie zdradza jednak, z którą gwiazdą nawiązała współpracę. Nie podaje też, ile zapłaciła za markę.

– Jestem przekonany, że zakup marki Blow okaże się kolejnym sukcesem w historii FoodCare. Mamy bogate doświadczenie w kreowaniu brandów-liderów, które możemy z powodzeniem przekuć

w rynkowy triumf BLOW. Reaktywacja Frugo, wprowadzenie na rynek marki Black promowanej przez Mike'a Tysona czy debiut typowo kobiecej marki Fitella  to odważne posunięcia biznesowe, które przyniosły spodziewane efekty - komentuje Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. - Nasze marki są dziś numerami jeden w swoich kategoriach, pokonując nie tylko polskie, ale także globalne brandy, które dotychczas dominowały na sklepowych półkach – dodaje.

Napój energetyczny dla kobiet będzie produkowany w zakładzie FoodCare w Niepołomicach.

W nadchodzącym roku firma zainwestuje 4-5 mln EUR w nową linię produkcyjną. Spółka planuje także zwiększyć zasięg marki.

Do tej pory BLOW był dostępny tylko w takich miejscach, jak siłownie czy kluby fitness. Prezes Wiesław Włodarski zapowiedział jednak, że zamierza w pełni wykorzystać współpracę z partnerami biznesowymi i udostępnić produkt w ogólnopolskich kanałach dystrybucji, wprowadzając Blow wszędzie tam, gdzie obecne są już napoje FoodCare.

FoodCrae szacuje, że po akwizycji Blow posiada niemal 23 proc. udziału w rynku energetyków, będąc jednocześnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce. Zgodnie z prognozami FoodCare, w tym roku spółka wyprodukuje łącznie 200 mln puszek napojów energetycznych.

Według danych AC Nielsen krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 825 mln PLN i rośnie w tempie 31 proc. rocznie. Polska jest tym samym trzecim największym rynkiem w Europie pod względem wielkości konsumpcji energetyków.

Biznes
Znamy laureatów 14. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Chińskie auta zalewają Europę, Trump grozi Rosji, Macron w Azji
Biznes
Plan dla zbrojeniówki krok bliżej. Jest decyzja rządu
Materiał Promocyjny
Europejska suwerenność cyfrowa: Play i Scaleway łączą siły w rewolucji chmurowej dla polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Afera Volkswagena: zapadły wyroki więzienia dla byłych menedżerów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont