FoodCare przejął Blow

Właściciel napoju Black ma kolejny energetyk skierowany dla kobiet. Na jego wypromowanie wyda w najbliższym czasie 12 mln zł

Publikacja: 06.12.2012 14:14

Marka Blow PB Group Premium Beverages zadebiutowała na rynku w marcu 2011 r. Dzięki unikalnej recepturze poziomkowo-malinowego smaku z domieszką ekstraktu z hibiskusa i wody osmotycznej zdobyła ponad 5 proc. rynku w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od debiutu.

Obecnie jej udziały sięgają 1,5 proc. FoodCare planuje jednak już w 2013 roku zwiększyć je do poziomu 5 proc., m.in. inwestując 12 mln zł w promocję marki.

Brand będzie sygnowany nazwiskiem znanej amerykańskiej aktorki. Spółka na razie nie zdradza jednak, z którą gwiazdą nawiązała współpracę. Nie podaje też, ile zapłaciła za markę.

– Jestem przekonany, że zakup marki Blow okaże się kolejnym sukcesem w historii FoodCare. Mamy bogate doświadczenie w kreowaniu brandów-liderów, które możemy z powodzeniem przekuć

w rynkowy triumf BLOW. Reaktywacja Frugo, wprowadzenie na rynek marki Black promowanej przez Mike'a Tysona czy debiut typowo kobiecej marki Fitella  to odważne posunięcia biznesowe, które przyniosły spodziewane efekty - komentuje Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. - Nasze marki są dziś numerami jeden w swoich kategoriach, pokonując nie tylko polskie, ale także globalne brandy, które dotychczas dominowały na sklepowych półkach – dodaje.

Napój energetyczny dla kobiet będzie produkowany w zakładzie FoodCare w Niepołomicach.

W nadchodzącym roku firma zainwestuje 4-5 mln EUR w nową linię produkcyjną. Spółka planuje także zwiększyć zasięg marki.

Do tej pory BLOW był dostępny tylko w takich miejscach, jak siłownie czy kluby fitness. Prezes Wiesław Włodarski zapowiedział jednak, że zamierza w pełni wykorzystać współpracę z partnerami biznesowymi i udostępnić produkt w ogólnopolskich kanałach dystrybucji, wprowadzając Blow wszędzie tam, gdzie obecne są już napoje FoodCare.

FoodCrae szacuje, że po akwizycji Blow posiada niemal 23 proc. udziału w rynku energetyków, będąc jednocześnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce. Zgodnie z prognozami FoodCare, w tym roku spółka wyprodukuje łącznie 200 mln puszek napojów energetycznych.

Według danych AC Nielsen krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 825 mln PLN i rośnie w tempie 31 proc. rocznie. Polska jest tym samym trzecim największym rynkiem w Europie pod względem wielkości konsumpcji energetyków.

Marka Blow PB Group Premium Beverages zadebiutowała na rynku w marcu 2011 r. Dzięki unikalnej recepturze poziomkowo-malinowego smaku z domieszką ekstraktu z hibiskusa i wody osmotycznej zdobyła ponad 5 proc. rynku w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od debiutu.

Obecnie jej udziały sięgają 1,5 proc. FoodCare planuje jednak już w 2013 roku zwiększyć je do poziomu 5 proc., m.in. inwestując 12 mln zł w promocję marki.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca