Reklama

Topshop mniej brytyjski

Brytyjski milioner, Philip Green, właściciel imperium odzieżowego Arcadia, sprzedał 25 proc. udziałów w Topshop i Topman za 500 mln funtów, co oznacza 2 mld funtów wyceny sieci

Publikacja: 06.12.2012 15:05

Green sprzedał udziały w Topshop amerykańskiemu  funduszowi inwestycyjnemu Leonard Green & Partners LP, do którego należy marka odzieżowa J Crew.

Cena jaką zapłacili Amerykanie okazał się o 100 proc. wyższa niż wcześniej prognozowano. – Odzwierciedla to siłę marki – uważa niezależny analityk Nick Bubb.

Rozrzutny bogacz

Arcadia zamierza zwiększyć swoją obecność na rynku amerykańskim. Firma planuje otworzyć 20 sklepów w USA.  - Sprzedaż części udziałów to niezbędny ruch, aby doszło do ekspansji firmy – uważa analityk Honor Westnedge z Verdict Research. – Taka inwestycja w pojedynkę byłaby niemożliwa – dodaje.

- Transakcja pozwoli Arcadii na ekspansję samodzielną lub wspólnie z Leonard Green – poinformowała firma w komunikacie.

Reklama
Reklama

Arcadia w skład której wchodzą też sieci Dorothy Perkins, Evans i Miss Selfridge, poinformował w ubiegłym miesiącu, że zysk w roku finansowym kończącym się sierpniu był o 25 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Green sprzedał udziały w Topshop amerykańskiemu  funduszowi inwestycyjnemu Leonard Green & Partners LP, do którego należy marka odzieżowa J Crew.

Cena jaką zapłacili Amerykanie okazał się o 100 proc. wyższa niż wcześniej prognozowano. – Odzwierciedla to siłę marki – uważa niezależny analityk Nick Bubb.

Reklama
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama