Spadek wyniósł 13,9 proc. do 1,899 mln sztuk. Najwięcej straciły firmy francuskie. Ich udział w rynku utrzymał się wprawdzie nieco powyżej 50 proc., ale sprzedaż aut PSA Peugeot Citroen zmalała o 17,5 proc,. a Renaulta wraz z Dacią o 22,1 proc.
Marki zagraniczne mniej ucierpiały, tracąc łącznie 6,7 proc. Jedynym wyjątkiem była grupa Huyndai-Kia, która zwiększyła sprzedaż aż o 28,2 proc. - Wszyscy masowi producenci wypadli gorzej, tylko segment luksusu trzyma sie dobrze - stwierdził rzecznik CCFA.
- Bardzo niepokojący jest spadek popularności lekkich pojazdów użytkowych i ciężarówek, bo wskazuje na spowolnieniem gospodarki - dodał. W ciągu roku sprzedaż tych pierwszych zmalała o 10,5 proc., drugich o 8,4.
Grudzień też był kiepski. Łączna sprzedaż zmalała o 14,6 proc., a w porównywalnej liczbie dni roboczych o 6 proc. I znowu PSA zanotowała spadek o 14,2 proc., a Renault o 27,1.
- Oczekujemy, że ten rok będzie w najlepszym razie identyczny jak miniony. Zorientujemy się o tendencji po I kwartale - powiedział rzecznik CCFA.