Z ponad 40 mld zł unijnych dotacji dostępnych na drogi otrzymaliśmy już ok. 27,5 mld zł. O  wypłatę kolejnych 3,5 mld zł wystąpiliśmy już do Komisji Europejskiej - to kolejna transza pieniędzy obejmujących wszystkie inwestycje, a nie tylko te, które zablokowały wypłatę.

Jak podaje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, podejrzenie popełnienia przestępstwa, polegającego na zmowie cenowej, która mogła mieć wpływ na wynik postępowania przetargowego, dotyczy jednego projektu. Wartość kontraktu, objętego postępowaniem prokuratury, wynosi 608,2 mln zł, w tym wkład UE to ok. 517 mln zł. Dlatego decyzja Komisji Europejskiej jest niezrozumiała i nieadekwatna do skali potencjalnych nieprawidłowości.

Z całej puli przyznanej nam na budowę dróg na lata 2007–2013 mamy do wykorzystania jeszcze kolejne 12 mld zł. O te środki Polska jeszcze nie wystąpiła, trudno więc mówić o wstrzymaniu ich wypłaty.

- Kwota podawana przez urzędników europejskich to wartość pozostałych do rozliczenia projektów drogowych realizowanych przez GDDKiA. Strona polska nie przesyłała jeszcze do KE związanych z nimi faktur, więc żadne inne płatności nie zostały wstrzymane – informuje MRR.