All Nippon Airways będzie także używać początkowo dreamlinerów do przewozu frachtu po zainstalowaniu w nich nowych systemów baterii, aby uspokoić opinię publiczną, że samolot jest bezpieczny, zanim ruszą loty z pasażerami.
Przewidując wydanie zezwolenia na wznowienie lotów ANA skieruje około 200 pilotów na kursy w symulatorze, aby byli gotowi do podjęcia pracy w czerwcu - twierdzą osoby zaznajomione z planami przewoźnika.
Od czasu uziemienia całej floty B787 piloci przechodzili co miesiąc regularne szkolenie na symulatorze, ale obecne szkolenie będzie prowadzone pod kątem wznowienia lotów. Zacznie się w połowie kwietnia.
- Firma przyjmuje wszelkie możliwie założenia i na ich podstawcie przygotowuje własną działalność. Aby wznowić loty w czerwcu musi mieć wszystkich 200 pilotów gotowych do pracy do tego czasu - dodała jedna z tych osób. Wszystkie prosiły o zachowanie anonimowości, bo nie wolno im rozmawiać publicznie o tej sprawie.
Boeing nie ustalił dotąd przyczyny przegrzewania się baterii, ale w marcu przedstawił nowy system i przewidywał, że B787 zaczną latać w ciągu kilku tygodni. To przyjęto sceptycznie wśród ekspertów i przedstawicieli organów nadzoru.