Producent ze Stuttgartu luksusowych samochodów i najróżniejszych pojazdów użytkowych został znacznie w tyle za rywalami w segmencie premium, BMW i Audi, pod względem sprzedaży i rentowności.
Musi dopiero zaprojektować subkompakt - rodzaj auta bardziej znanego na masowym rynku modeli takich jak VW Polo, Renault Clio i Opel Corsa. Tradycyjnie marże w tym segmencie są małe, a do kupowania zachęcają ceny, jednak A1 Audi i Mini pokazały, ze nawet amatorzy subkompaktów zapłacą więcej za jakość i styl.
Daimler produkuje już maleńki pojazd, Smarta, mniejszy od klasy subkompaktu. Najmniejszym normalnym pojazdem jest jednak Mercerdes klasy A, pojazd rodzinny konkurujący z BMW serii 1 i Audi A3.
Tygodnik "Focus" ujawnił ostatnio, że Daimler planuje uruchomienie produkcji nowego modelu Mercedesa, powyżej Smarta, opartego na elastycznej konstrukcji aut klasy A z silnikami Renaulta. Pojawiłby się w 2016 r.
Rzecznik firmy odmówił skomentowania tej informacji, ale dodał: Nigdy nie robiliśmy tajemnicy z tego, że co jakiś czas zastanawiamy się, czy istnieje miejsce dla nowego modelu Mercedesa poniżej klasy A.