PKP Intercity inwestuje w tabor

Przewozowa spółka otrzymała pierwsze 20 zmodernizowanych wagonów z 68, które mają wrócić do PKP IC do końca lipca tego roku.

Publikacja: 19.04.2013 11:36

Inwestycja obejmująca modernizacje 68 wagonów jest realizowana przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych, jej wartość to 179,2 mln zł, z tego dofinansowanie unijne wynosi 60,35 mln zł.

Wagony po modernizacji są dostosowane do prędkości 160 km/h, kursować będą na trasie z Przemyśla do Szczecina. Czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skróci się o 222 minuty.

Pierwsze 20 wagonów, które już trafiły do spółki są wagonami klasy drugiej, w kolejnej partii znajdzie się tabor klasy I.

Wszystkie wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Jak przewiduje prezes PKP Intercity Janusz Malinowski  do końca 2015 r. liczba nowych, zmodernizowanych wagonów będzie niemal dwukrotnie wyższa niż tych starszego typu.

To nie jedyny wydatek na nowy tabor PKP Intercity.  Na początku marca spółka   ogłosiła przetarg na modernizację lokomotyw, która ma być współfinansowana z dotacji unijnych na lata 2007 – 2013.

Tabor, który ma zostać unowocześniony przeznaczony jest do prac manewrowych przy  pociągach pasażerskich.

Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Prędkość maksymalna  to co najmniej 90 km/h. Dla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn - Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

Prace mają  być zrealizowane w ciągu 18 miesięcy od wejścia umowy w życie, czyli w  III kwartale 2015 roku.  Na oferty od chętnych spółka czeka do 15 kwietnia.

Wcześniej spółka ogłosiła  postepowania na modernizację 218 wagonów, zakupu 25 nowych wagonów, które będą kursować na trasie Wrocław–Gdynia przez Poznań i Bydgoszcz, zakup 20 szybkich pociągów Pendolino.

Inwestycja obejmująca modernizacje 68 wagonów jest realizowana przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych, jej wartość to 179,2 mln zł, z tego dofinansowanie unijne wynosi 60,35 mln zł.

Wagony po modernizacji są dostosowane do prędkości 160 km/h, kursować będą na trasie z Przemyśla do Szczecina. Czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skróci się o 222 minuty.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej