Inwestycja obejmująca modernizacje 68 wagonów jest realizowana przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych, jej wartość to 179,2 mln zł, z tego dofinansowanie unijne wynosi 60,35 mln zł.
Wagony po modernizacji są dostosowane do prędkości 160 km/h, kursować będą na trasie z Przemyśla do Szczecina. Czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skróci się o 222 minuty.
Pierwsze 20 wagonów, które już trafiły do spółki są wagonami klasy drugiej, w kolejnej partii znajdzie się tabor klasy I.
Wszystkie wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Jak przewiduje prezes PKP Intercity Janusz Malinowski do końca 2015 r. liczba nowych, zmodernizowanych wagonów będzie niemal dwukrotnie wyższa niż tych starszego typu.
To nie jedyny wydatek na nowy tabor PKP Intercity. Na początku marca spółka ogłosiła przetarg na modernizację lokomotyw, która ma być współfinansowana z dotacji unijnych na lata 2007 – 2013.