Wódki piwa smakowe zyskują na popularności

Niemal co trzecia wódka wypita w 2012 roku w Polsce była aromatyzowana. Rynek piwa zdobywają natomiast radlery. Teraz dołącza do nich marka Wojak

Publikacja: 25.04.2013 13:26

Wódki piwa smakowe zyskują na popularności

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Do blisko 34 proc. wzrosło w ubiegłym roku spożycie wódek smakowych – wynika z badania „Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w 2012 roku" przygotowanego przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. Rok wcześniej udziały smakowych trunków nie przekraczały 17 proc.

– Polacy stają się coraz bardziej wymagającymi i otwartymi na nowe trendy konsumentami alkoholi. Chcą eksperymentować, szukają nowych gatunków i smaków – powiedział „Rz" Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. – Bardziej od zawartości alkoholu zaczynają się liczyć jego walory smakowe – dodał.

Zaznaczył, że trend ten widać zarówno na rynku mocnych alkoholi, jak i piwa.

Na modzie na smakowe wódki skorzystała m.in. Soplica, marka należąca do CEDC, wicelidera polskiego rynku wódki. Sprzedaż jej wariantów smakowych urosła w 2012 r. do 3,7 mln litrów, z 1,7 mln l rok wcześniej.

- Wódki smakowe to ogromny sukces sprzedażowy marki Soplica – mówi Przemysław Jaczewski, brand manager marki Soplica.

Dodaje, że w sumie sprzedaż wódek Soplica, a więc łącznie z czystymi wariantami, urosła o niemal 35 proc. W tym  czasie popyt na wódkę w Polsce zwiększył się o niecały 1 proc.

Smakowe trunki mają coraz mocniejszą pozycję także na rynku piwa. Ubiegłorocznym hitem okazały się mieszanki lemoniady i jasnego pełnego o małej zawartość alkoholu czyli radlery i shandy. Wprowadziły je Kompania Piwowarska (Lech Shandy) oraz Grupa Żywiec (Warka Radler).

Dobrze przyjęło się także jabłkowe piwo Somersby. Carlsberg Polska sprzedał go w 2012 r. 93 tys. litrów, prawie trzy razy więcej niż planował.

Ostatnio na rynku pojawił się produkowany przez Carlsberga Okocim radler.  Pod marką Wojak radlera sprzedaje także Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa.

Spośród innych piw typu radler, nowy Wojak wyróżnia się nieco większą zawartością alkoholu (2,4 proc.) i zawiera 44 proc. piwa.

– Wojak Radler przypadnie do gustu tym, którzy poszukują dobrego piwa z lemoniadą w rozsądnej cenie – mówi Marta Andreasik, specjalista ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.

Do blisko 34 proc. wzrosło w ubiegłym roku spożycie wódek smakowych – wynika z badania „Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w 2012 roku" przygotowanego przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. Rok wcześniej udziały smakowych trunków nie przekraczały 17 proc.

– Polacy stają się coraz bardziej wymagającymi i otwartymi na nowe trendy konsumentami alkoholi. Chcą eksperymentować, szukają nowych gatunków i smaków – powiedział „Rz" Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. – Bardziej od zawartości alkoholu zaczynają się liczyć jego walory smakowe – dodał.

Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes