Do blisko 34 proc. wzrosło w ubiegłym roku spożycie wódek smakowych – wynika z badania „Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w 2012 roku" przygotowanego przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. Rok wcześniej udziały smakowych trunków nie przekraczały 17 proc.
– Polacy stają się coraz bardziej wymagającymi i otwartymi na nowe trendy konsumentami alkoholi. Chcą eksperymentować, szukają nowych gatunków i smaków – powiedział „Rz" Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. – Bardziej od zawartości alkoholu zaczynają się liczyć jego walory smakowe – dodał.
Zaznaczył, że trend ten widać zarówno na rynku mocnych alkoholi, jak i piwa.
Na modzie na smakowe wódki skorzystała m.in. Soplica, marka należąca do CEDC, wicelidera polskiego rynku wódki. Sprzedaż jej wariantów smakowych urosła w 2012 r. do 3,7 mln litrów, z 1,7 mln l rok wcześniej.
- Wódki smakowe to ogromny sukces sprzedażowy marki Soplica – mówi Przemysław Jaczewski, brand manager marki Soplica.