Moda na polskie okna trwa za granicą

Drutex rozpoczyna kolejny etap inwestycji, która już we wrześniu tego roku pozwoli firmie podwoić moce produkcyjne

Publikacja: 07.05.2013 05:10

Moda na polskie okna trwa za granicą

Foto: spółka

Firma buduje Europejskie Centrum Stolarki w Bytowie, na terenach sąsiadujących z obecną siedzibą Druteksu. Inwestycję rozpoczęto w styczniu br. i trwa przygotowywanie fundamentów pod olbrzymią halę produkcyjną. Stalowa konstrukcja stanie w ciągu najbliższych tygodni.  Pierwszy etap inwestycji, który pozwoli na podwojenie mocy produkcyjnych, firma zamierza zamknąć już we wrześniu.

Eksport kołem zamachowym

Drutex to jedna z największych na polskim rynku firm produkujących stolarkę okienną. Dziennie wytwarza ok. 5 tys. okien, z czego 90 proc. stanowią okna PCW. Pozostałe 10 proc. to produkcja okien z drewna, aluminium i rolet. – Dziś eksport bezpośredni stanowi ponad 50 proc. produkcji, natomiast jeśli wziąć pod uwagę również tzw. reeksport realizowany przez sieć dilerów w Polsce, możemy śmiało szacować wielkość eksportu na 70 proc. – mówi Leszek Gierszewski, prezes Druteksu. W ten sposób firma sprzedaje np. na Białoruś, gdzie w ostatnich miesiącach do jednej z inwestycji trafiło 8 tys. okien PCW. W Europie największymi odbiorcami jej produktów są Niemcy, Francja i Włochy. Obecnie firma inwestuje w rozbudowę sieci dilerskiej w tych krajach. Poza Europą dostarcza swoje produkty do USA, Kanady, Meksyku, Australii i na Bliski Wschód.

Na przekór pesymistom

Inwestycja warta 200 mln zł zakłada budowę hali o powierzchni ponad 52 tys. metrów kwadratowych wraz z drogami i infrastrukturą. Firma szacuje, że ok. 130 mln zł pochłonie sama budowa hal produkcyjnych, a pozostałe 70 mln zł zainwestowane zostanie w maszyny i urządzenia do produkcji. Pieniądze na budowę pochodzą za środków własnych Druteksu i kredytów bankowych.

Firma chce też zwiększyć zatrudnienie o tysiąc osób. Obecnie zatrudnia ok. 1,7 tys. pracowników i jest jednym z największych pracodawców w regionie. Większość nowo zatrudnionych znajdzie pracę właśnie w produkcji. Prezes Gierszewski przekonuje, że rozbudowa firmy i wzrost potencjału o przynajmniej 100 proc. to decyzja przemyślana, oparta na analizach rynku.

– Produkcja z nowego zakładu trafi przede wszystkim na rynki zagraniczne, ale nie będziemy pomijać rynku krajowego, gdzie wielkość sprzedaży z roku na rok, wbrew ogólnie przyjętym teoriom o spadkach, wciąż nam wzrasta – mówi Gierszewski.

Podkreśla, że choć eksperci z branży pozostają sceptyczni, jeśli chodzi o rynek polski, to nie ma obaw o popyt na produkty firmy. – Dynamika sprzedaży jest coraz większa. Już dziś pracujemy, wykorzystując prawie 100 proc. mocy produkcyjnych, a trzeba pamiętać, że  szczyt sezonu dopiero przed nami – dodaje Gierszewski.

Moda na polskie okna

Podkreśla, że choć eksperci z branży pozostają sceptyczni, jeśli chodzi o rynek polski, to nie ma obaw odnośnie do sprzedaży naszych produktów. – Dynamika sprzedaży w firmie jest coraz większa i rokrocznie notujemy kolejne zwyżki. Co istotne, już dziś pracujemy, wykorzystując prawie 100 proc. mocy produkcyjnych, a trzeba pamiętać, że  szczyt sezonu dopiero przed nami – dodaje Gierszewski.

Od lat branża rośnie w siłę i zwiększa się eksport stolarki budowlanej. W ub.r. firmy z Polski sprzedały za granicę ponad 6 mln okien i drzwi. Stolarka wyprodukowana w naszym kraju trafiła do setki państw na świecie, a wartość eksportu przekracza już miliard euro. I choć sprzedaż zagraniczna stale rośnie, ponad 60 proc. produkcji wciąż trafia na rynek krajowy.

Firma buduje Europejskie Centrum Stolarki w Bytowie, na terenach sąsiadujących z obecną siedzibą Druteksu. Inwestycję rozpoczęto w styczniu br. i trwa przygotowywanie fundamentów pod olbrzymią halę produkcyjną. Stalowa konstrukcja stanie w ciągu najbliższych tygodni.  Pierwszy etap inwestycji, który pozwoli na podwojenie mocy produkcyjnych, firma zamierza zamknąć już we wrześniu.

Eksport kołem zamachowym

Pozostało 89% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!