UPC Polska w I kw. 2013: duży udział w rynku Internetu

W zasięgu sieci UPC Polska w końcu marca br. było 2,67 mln gospodarstw domowych, o kilka tys. więcej niż w grudniu ub.r.

Publikacja: 07.05.2013 08:30

Nieco więcej niż połowa z nich - 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług  - stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.

Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii  stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu  2012 r.).

Przyrost w segmencie szerokopasmowego Internetu oznacza w zestawieniu z szacunkami Telekomunikacji Polskiej, że w I kw. br. UPC miało 42,7-proc. udział w przyłączeniach netto. W sumie bowiem operatorzy mieli zdobyć w tym czasie 47 tys. klientów.

Z usług telefonii mobilnej UPC Polska (spadek po Asterze) korzystało w marcu 27,6 tys. abonentów. UPC nie promuje tej usługi, w związku z tym, kolejny kwartał notuje odpływ klientów.

Przychody Liberty Global, właściciela UPC w I kw. br. wyniosły 2,8 mld dol., o 6 proc. w ujęciu po reklasyfikacji bazy obliczeń oraz – również 6-proc. - wzrost zysku operacyjnego  do 525 mln dol.

Liczba usług, którą obsługuje grupa wyniosła w końcu marca 35,2 mln, powiększając się o 373 tys. przez pierwsze trzy miesiące br.

Stanowiący część grupy LGI holding UPC (obsługuje około 10,3 mln abonentów, oferując im blisko dwa razy tyle usług) zwrócił uwagę, że przyrost liczby RGU, jaki zanotował, jest mniejszy niż w I kw. 2012 r. o około 193 tys., co wiąże się ze słabszym okresem biznesu w Holandii.

Cytowany w komunikacie prasowym Liberty Global prezes Mike Fries podtrzymał chęć sfinalizowania przejęcia Virgin Media do końca trwającego już, drugiego kwartału br.

- Przez ostatni rok byliśmy aktywni na rynkach kapitałowych, zbierając potrzebne finansowanie na zakup Virgin Media jak i – korzystając z okazji refinansując blisko 5 mld dol. naszego długu w UPC Holding i Unitymedia KabelBW. Oczekujemy, że po sfinalizowaniu przejęcia Virgin Media będziemy mieli więcej niż wystarczającą płynność, aby zrealizować warty 3,5 mld dol. skup akcji własnych w ciągu kolejnych dwóch lat – powiedział Fries.

Nieco więcej niż połowa z nich - 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług  - stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.

Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii  stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu  2012 r.).

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej