Autostrada Polska w cieniu kryzysu

Spadek koniunktury w budownictwie drogowym znajduje odzwierciedlenie w tegorocznej edycji targów Autostrada Polska w Kielcach.

Publikacja: 23.05.2013 00:29

Red

– To naj­lep­sze bran­żo­we tar­gi w kra­ju – krze­pił w dniu otwar­cia wy­sta­wy Lech Wi­tec­ki, szef Dy­rek­cji Ge­ne­ral­nej Dróg Kra­jo­wych i Au­to­strad. Za­po­wie­dział po­pra­wę ko­niunk­tu­ry już w przy­szłym ro­ku, ju­bi­le­uszo­wym dla kie­lec­kiej wy­sta­wy dro­go­wej. Na­dzie­je na lepszy 2014 rok zwią­za­ne są przede wszyst­kim z otworzeniem no­wej per­spek­ty­wy fi­nan­so­wej UE na pro­jek­ty in­fra­struk­tu­ry dro­go­wej, któ­rych za­koń­cze­nie pla­no­wa­ne jest na rok 2020.

Za­po­wiedź uru­cho­mie­nia  prze­tar­gów na in­we­sty­cje, któ­rych fi­nał za­pla­no­wa­ny zo­stał na rok 2020, to bar­dzo do­bry sy­gnał dla bran­ży, tym bar­dziej iż ba­da­nia wska­zu­ją, że w stosun­ku do okre­su sprzed dwóch lat zde­cy­do­wa­nie po­pra­wi­ła się ja­kość firm wykonawczych – mó­wił dy­rek­tor Wi­tec­ki.

400 wystawców prezentuje swoje ekspozycje na targach Autostrada Polska w Kielcach

Wy­sta­wa Au­to­stra­da Pol­ska to nie tyl­ko pre­zen­ta­cja naj­no­wo­cze­śniej­szych ma­szyn, któ­re do Kielc przy­wio­zły fir­my z 21 kra­jów świa­ta, w tym z USA, Chin, In­dii i Ro­sji. W pro­gra­mie tar­gów fi­gu­ru­ją tak­że po­ka­zy zdal­nie ste­ro­wa­nych ko­sia­rek i gi­gan­tycz­ne­go sprzę­tu drogowe­go. To tak­że bo­ga­ta ofer­ta se­mi­na­riów i sym­po­zjów, na któ­rych po­ru­szo­ny zo­sta­nie m.in. pro­blem prze­cią­żo­nych po­jaz­dów, kru­szyw al­ter­na­tyw­nych czy kon­tro­wer­sji wo­kół no­we­li­za­cji usta­wy o za­mó­wie­niach pu­blicz­nych.

Roz­po­czę­ta we wto­rek wy­sta­wa to jedna  z naj­więk­szych wśród im­prez or­ga­ni­zo­wa­nych cyklicz­nie przez Tar­gi Kiel­ce. Or­ga­ni­za­to­rzy spo­dzie­wa­ją się mniej­szej licz­by kon­trak­tów niż rok temu. Wy­staw­cy sku­pia­ją się przede wszyst­kim na na­wią­zy­wa­niu kon­tak­tów z poten­cjal­ny­mi in­we­sto­ra­mi i utrwa­la­niu fir­mo­we­go wi­ze­run­ku. Impreza potrwa do piątku 24 maja.

Nie­miec­kie bran­żo­we ba­da­nia Sto­wa­rzy­sze­nia Prze­my­słu Tar­go­we­go AUMA po­twier­dza­ją, że wła­śnie tar­gi są jed­nym z naj­sku­tecz­niej­szych spo­so­bów bu­do­wa­nia po­zy­cji mar­ke­tin­go­wej bu­dow­la­nych spół­ek w trud­nych cza­sach kry­zy­su i spad­ku za­mó­wień. To dla­te­go te­go­rocz­na Au­to­stra­da Pol­ska,  mi­mo bran­żo­wych trud­no­ści, sku­pi­ła jed­nak po­nad 400 wy­staw­ców.

Tar­gi Kiel­ce to trze­ci ośro­dek wy­sta­wien­ni­czy w Eu­ro­pie Środ­ko­wo­-Wschod­niej, or­ga­ni­za­tor po­nad 60 wy­staw i 400 kon­fe­ren­cji rocz­nie. Spół­ka ma 7 w peł­ni wy­po­sa­żo­nych hal wystawien­ni­czych, ze­wnętrz­ne te­re­ny na ekspozycje oraz po­li­gon dla po­ka­zów dynamicznych. Tar­gi Kiel­ce or­ga­ni­zu­ją oprócz Au­to­stra­dy Pol­skiej m.in. zna­ny Międzynarodo­wy Sa­lon Prze­my­słu Obron­ne­go MSPO i Mię­dzy­na­ro­do­we Tar­gi Prze­twór­stwa Two­rzyw Sztucz­nych PLASTPOL.

– To naj­lep­sze bran­żo­we tar­gi w kra­ju – krze­pił w dniu otwar­cia wy­sta­wy Lech Wi­tec­ki, szef Dy­rek­cji Ge­ne­ral­nej Dróg Kra­jo­wych i Au­to­strad. Za­po­wie­dział po­pra­wę ko­niunk­tu­ry już w przy­szłym ro­ku, ju­bi­le­uszo­wym dla kie­lec­kiej wy­sta­wy dro­go­wej. Na­dzie­je na lepszy 2014 rok zwią­za­ne są przede wszyst­kim z otworzeniem no­wej per­spek­ty­wy fi­nan­so­wej UE na pro­jek­ty in­fra­struk­tu­ry dro­go­wej, któ­rych za­koń­cze­nie pla­no­wa­ne jest na rok 2020.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni