Opel sprzedał w 2012 r. ponad milion samochodów, a od czerwca 2012, gdy Mokka pojawił się na rynku, producent otrzymał 110 tys. zamówień — poinformował rzecznik filii GM.
Od II półrocza 2014 Opel zacznie produkcję tego samochodu w Saragossie, co pozwoli wykorzystać wolne moce w zakładzie i zachować 5800 miejsc pracy. Dwa pozostałe modele powstające w tej fabryce tracą na popularności, sprzedaż Corsy zmalała w 2012 r. o 14 proc., a minivana Meriva o 36 proc.
- Będziemy w stanie produkować Mokkę w większej liczbie i szybciej dostarczać samochód klientom — stwierdził prezes Opla, Karl-Thomas Neumann.
Pracownicy w Saragossie będą początkowo montować te samochody z zestawów przysyłanych z Korei, a w kolejnych latach zwiększać miejscowy wsad. GM przeznaczy 80 mln euro na przygotowanie produkcji.
Amerykanie ogłosili w kwietniu, że planują zainwestowanie w Opla 4 mld euro do końca 2016 r. na rozwój filii i na premiery 23 nowych modeli i 13 nowych silników.