Perła Radler to połączenie jasnego piwa i cytrusowej lemoniady, w proporcjach 45 do 55 proc. Charakteryzuje się niską zawartością alkoholu, który wynosi tylko 2,6 proc. Zawiera naturalny sok z cytryny.
– Prace nad marką trwały kilka miesięcy. Udało nam się stworzyć interesujący produkt na bardzo konkurencyjnym rynku – wyjaśnia Tomasz Grodzki, dyrektor generalny Perły – Browarów Lubelskich.
Piwa z lemoniadą zadebiutowały w Polsce w 2012 r. W ciągu roku zdobyły niemal 1 proc. rynku piwa. W swojej ofercie mają je największe firmy piwowarskie w Polsce: Kompania Piwowarska (Lech Shandy i Wojak Radler), Grupa Żywiec (Warka Radler) oraz Carlsberg Polska (Okocim Radler).
Producenci zasypują rynek innowacyjnymi produktami, aby ożywić popyt. Polska jest już bowiem jednym z największych rynków piwa w Europie i popyt na jasne pełne wyhamował.
Nowości wprowadzają na rynek także browary lokalne. - W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami – mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.