Reklama
Rozwiń
Reklama

KGHM pomoże zbudować "kolei zagłębia miedziowego"

Kończą się prace koncepcyjne nad utworzeniem "kolei zagłębia miedziowego". Jej twórcami ma być KGHM Polska Miedź S.A. oraz samorządy z regionu.

Publikacja: 16.08.2013 17:42

KGHM pomoże zbudować "kolei zagłębia miedziowego"

Foto: Bloomberg

Już w najbliższych tygodniach będzie gotowy biznes plan oraz założenia koncepcyjne do realizacji projektu.

Jak wynika z informacji Rzeczpospolitej, zgodnie z nim od Głogowa (na północy regionu) przez Polkowice, następnie Lubin, a kończąc na Legnicy (na południu regionu) ma powstać trasa kolejowa, gdzie będą kursować pociągi pasażerskie oraz transportujące np. rude miedzi na potrzeby KGHM.

- Myślę, że projekt zaczyna nabierać rumieńców i jest coraz bardziej realny – informuje Rafael Rokaszewicz, starostwa powiatu głogowskiego. – Od dawna się o tym mówiło, ale teraz zaczyna to przybierać realne kształty i dzięki KGHM-owie może zostać zrealizowane.

To rzeczywiście możliwe, gdyż w ostatnich dniach odbyło się specjalne spotkanie kierownictwa Polskiej Miedzi z samorządowcami z Zagłębia Miedziowego w tej sprawie, gdzie omawiano założenia powołani "kolei Zagłębia Miedziowego".

Następne planowane jest już w ciągu najbliższego tygodnia. Wtedy też zostaną ujawnione dokładne plany przedsięwzięcia.

Reklama
Reklama

Zgodnie z jego ogólnymi założeniami transport kolejowy miałby stać się alternatywą dla kołowego w regionie (PKS-u i prywatnych bursiarzy).

Pociągi pasażerskie woziłyby ludzi z Głogowa do Legnicy i z powrotem. Linia byłaby także wykorzystywana do towarowego przez Polską Miedź.

W regionie brakuje bowiem tego rodzaju połączenia.

- Myślę, że skorzystaliby na tym wszyscy, bo samorządy zaoferowałyby mieszkańcom regionu szybki i dogodny transport, a KGHM zyskałby dogodne warunki do transportu swoich pracowników oraz towarów – zaznacza Rokaszewicz.

Inwestycja czyli uruchomienie bezpośredniego i szybkiego połączenia kolejowego w Zagłębiu Miedziowym byłaby realizowana przez przewoźnika KGHM czyli Pol Miedź Trans przy współpracy PKP oraz samorządów.

Jak podkreśla Rokaszewicz inwestycja zostałaby sfinansowana ze środków KGHM, samorządów oraz UE.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama