Reklama

Kolej Zagłębia Miedziowego coraz bardziej realna

PKP przewiduje bowiem rewitalizację linii nr 289 Legnica - Rudna Gwizdanów (Dolnośląskie), która ma stanowić jej trzon. Rewitalizacja tego odcinka planowana jest w nowej perspektywie unijnej na lata 2015 – 2017, a gorszym wypadku 2020.

Publikacja: 20.11.2013 13:14

- Z myślą o rewitalizacja linii nr 289 Legnica - Rudna Gwizdanów w nowej perspektywie już przygotowujemy materiały. Ułatwi to szybką realizację - poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP.

Samorządy największych i najbardziej zainteresowanych miast Zagłębia Miedziowego także podtrzymują swoje deklaracje dotyczące realizacji inwestycji, aby od Legnicy do Głogowa, przez Lubin i Polkowice przebiegała szybka trasa kolejowa. Z prędkością pociągów 120 km/h.

Dzięki niej jeden z najbardziej zurbanizowanych i uprzemysłowionych regionów w Polsce zyskałby dodatkowy środek komunikacji dla niemal miliona osób.

W tym pracowników miejscowych stref ekonomicznych na tym obszarze, a także pracowników KGHM Polska Miedź S.A., gdzie koncern ma swoje kopalnie i huty.

To między innymi dlatego lubińska spółka prowadzi rozmowy z lokalnymi samorządami na temat budowy Kolei Zagłębia Miedziowego.

Reklama
Reklama

Jak wynika z informacji Rzeczpospolitej KGHM ze względu na misję społeczną dla regionu jest gotowy uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. Także finansowo.

Kierownictwo Polskiej Miedzi spotykało się już z samorządowcami i rozmawiało na ten temat przynajmniej dwa razy.

Dzięki temu toczą się prace koncepcyjne i analityczne nad projektem utworzeniem "Kolei Zagłębia Miedziowego".

Rafael Rokaszewicz, starostwa powiatu głogowskiego ujawnia: Od dawna się o tym mówiło, ale teraz zaczyna to przybierać realne kształty i dzięki KGHM-owi i przy jego współpracy może zostać to zrealizowane.

Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic także jest optymistycznie nastawiony do pomysłu i podkreśla, że: „Pieniądze nie są najważniejsze w tej sprawie, ale raczej korzyści jakie region i jego mieszkańcy będą czerpać z kolei".

Zdaniem Wabika kolej mogłaby zostać połączona z innymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w regionie np.

Reklama
Reklama

biletami na komunikację miejską w poszczególnych miastach, aby pracownicy stref ekonomicznych czy KGHM nie musieli jeździć do pracy samochodami osobowymi, ale właśnie komunikacją zbiorową.

- Z myślą o rewitalizacja linii nr 289 Legnica - Rudna Gwizdanów w nowej perspektywie już przygotowujemy materiały. Ułatwi to szybką realizację - poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP.

Samorządy największych i najbardziej zainteresowanych miast Zagłębia Miedziowego także podtrzymują swoje deklaracje dotyczące realizacji inwestycji, aby od Legnicy do Głogowa, przez Lubin i Polkowice przebiegała szybka trasa kolejowa. Z prędkością pociągów 120 km/h.

Reklama
Biznes
Premier Donald Tusk wskazał nowego prezesa UKE. Teraz zagłosuje Sejm
Biznes
Upadek rządu we Francji, drony nad Polską i apel producentów aut elektrycznych
Biznes
Nie ma przedsiębiorczości bez stabilności
Biznes
USA zwiększą presję na Rosję? Koszty braku zaufania i kara UE dla Google
Biznes
Pozytywne zaskoczenia w wynikach spółek
Reklama
Reklama