Reklama

Kolej Zagłębia Miedziowego coraz bardziej realna

PKP przewiduje bowiem rewitalizację linii nr 289 Legnica - Rudna Gwizdanów (Dolnośląskie), która ma stanowić jej trzon. Rewitalizacja tego odcinka planowana jest w nowej perspektywie unijnej na lata 2015 – 2017, a gorszym wypadku 2020.

Publikacja: 20.11.2013 13:14

- Z myślą o rewitalizacja linii nr 289 Legnica - Rudna Gwizdanów w nowej perspektywie już przygotowujemy materiały. Ułatwi to szybką realizację - poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP.

Samorządy największych i najbardziej zainteresowanych miast Zagłębia Miedziowego także podtrzymują swoje deklaracje dotyczące realizacji inwestycji, aby od Legnicy do Głogowa, przez Lubin i Polkowice przebiegała szybka trasa kolejowa. Z prędkością pociągów 120 km/h.

Dzięki niej jeden z najbardziej zurbanizowanych i uprzemysłowionych regionów w Polsce zyskałby dodatkowy środek komunikacji dla niemal miliona osób.

W tym pracowników miejscowych stref ekonomicznych na tym obszarze, a także pracowników KGHM Polska Miedź S.A., gdzie koncern ma swoje kopalnie i huty.

To między innymi dlatego lubińska spółka prowadzi rozmowy z lokalnymi samorządami na temat budowy Kolei Zagłębia Miedziowego.

Reklama
Reklama

Jak wynika z informacji Rzeczpospolitej KGHM ze względu na misję społeczną dla regionu jest gotowy uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. Także finansowo.

Kierownictwo Polskiej Miedzi spotykało się już z samorządowcami i rozmawiało na ten temat przynajmniej dwa razy.

Dzięki temu toczą się prace koncepcyjne i analityczne nad projektem utworzeniem "Kolei Zagłębia Miedziowego".

Rafael Rokaszewicz, starostwa powiatu głogowskiego ujawnia: Od dawna się o tym mówiło, ale teraz zaczyna to przybierać realne kształty i dzięki KGHM-owi i przy jego współpracy może zostać to zrealizowane.

Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic także jest optymistycznie nastawiony do pomysłu i podkreśla, że: „Pieniądze nie są najważniejsze w tej sprawie, ale raczej korzyści jakie region i jego mieszkańcy będą czerpać z kolei".

Zdaniem Wabika kolej mogłaby zostać połączona z innymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w regionie np.

Reklama
Reklama

biletami na komunikację miejską w poszczególnych miastach, aby pracownicy stref ekonomicznych czy KGHM nie musieli jeździć do pracy samochodami osobowymi, ale właśnie komunikacją zbiorową.

Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama