Reklama

Za sześć lat tunel pod Ursynowem

Infrastruktura. Niebawem ruszy przetarg na budowę kolejnego fragmentu obwodnicy Warszawy. Ale nową trasą pojedziemy dopiero za sześć lat.

Publikacja: 06.12.2013 12:34

Za sześć lat tunel pod Ursynowem

Foto: Fotorzepa/Łukasz Solski

Jeszcze przed końcem roku możliwe jest ogłoszenie przetargów na budowę kolejnej części obwodnicy Warszawy – dowiedziała się „Rz".

Chodzi o fragment trasy S2 o długości 18,5 kilometra, biegnący od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przedsięwzięcie ma być realizowane w latach 2015–2019 w systemie „Projektuj i buduj". Jego szacunkowy koszt to 6,7 mld zł.

Będzie to dopiero I etap procedury przetargowej, czyli prekwalifikacja, mająca wyłonić przedsiębiorstwa dopuszczone do udziału w postępowaniu. Dopiero w kolejnym etapie będą składane oferty z ceną.

Ale warunkiem uruchomienia procedury jest przyjęcie przez rząd zawierającego wykaz inwestycji załącznika do wieloletniego „Programu budowy dróg krajowych". W tym tygodniu załącznik trafił do uzgodnień międzyresortowych. Czy rząd zdąży go przyjąć – na razie nie wiadomo.

– Przygotowujemy się do ogłoszenia postępowań jeszcze przed końcem roku, tak by umowy mogły zostać  podpisane w roku 2014. Chcielibyśmy, by kierowcy mogli korzystać z kolejnego fragmentu obwodnicy Warszawy od końca 2019 r. – mówi rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

Reklama
Reklama

Na razie gotowa część południowej obwodnicy biegnie od węzła Konotopa na autostradzie A2 w kierunku alei Krakowskiej, następnie w stronę ulicy Puławskiej, gdzie się kończy.

Niewykluczone, że jeszcze w tym roku warszawski oddział GDDKiA zaprosi do składania ofert wykonawców zakwalifikowanych do II etapu postępowania na  budowę 15,4-kilometrowego odcinka trasy S8 z Marek do Radzymina. Ta inwestycja została podzielona na dwa odcinki: Marki – Kobyłka (8,1 km) i Kobyłka – Radzymin (7,3 km). Wpłynęło w sumie 25 wniosków na budowę obu odcinków. Mają być gotowe do 2016 r. Szacowny koszt całej inwestycji (wraz z dokumentacją i wykupem gruntów) miałby sięgnąć ok. 1,1 mld zł.

Rozpoczynanych inwestycji drogowych będzie więcej. Wczoraj ogłoszono przetarg na obwodnicę Inowrocławia. Trasa wraz z budową obwodnicy Brodnicy będą pierwszymi w regionie inwestycjami finansowanymi z nowego budżetu UE.

Jak podała wczoraj GDDKiA, 21 firm chce budować 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 z Poznania do Wronczyna. Po zakończeniu I etapu przetargu – wstępnej kwalifikacji – wybrane firmy będą składać oferty cenowe. Poza ceną na wybór będą miały także wpływ termin realizacji i okres gwarancji.

Wybór wykonawcy, podpisanie umowy i rozpoczęcie prac przewidziane jest na III kwartał 2014 r. Droga ma być gotowa w 2017 r.

Z kolei 15 firm złożyło wnioski o dopuszczenie do dalszego etapu przetargu na budowę drogi S5 Poznań – Wrocław. Prace mają się rozpocząć w III kwartale przyszłego roku, a ich zakończenie przewidziane jest na IV kwartał 2016 r. lub (w zależności od terminu realizacji) na II kwartał 2017 r.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama