Silniki, nad którymi pracują polscy specjaliści, to lekkie, czterocylindrowe i niskoemisyjne jednostki diesla. Pierwsze modele zjadą z taśmy produkcyjnej w 2015 roku. Ich produkcja odbywa się w nowej, fabryce koncernu Jaguar Land Rover, wybudowanej w okolicach Wolverhampton. W zakładzie ma pracować docelowo blisko 700 osób, a obok hal produkcyjnych i montażowych powstanie centrum rozwojowe silników. Cała inwestycja ma pochłonąć łącznie blisko 500 mln funtów.

Gdyńska firma bierze udział tylko w części przedsięwzięcia. Zakres prac realizowanych przez Control Solutions obejmuje m.in. przygotowanie i realizację schematów elektrycznych stacji montujących podzespoły silnika, wizualizację oraz diagnostykę na panele operatorskie, procesy dokręcania śrub (tzw. Tightening Systems), procesy badania szczelności (tzw. Leak test stations), ponadto komunikację z urządzeniami peryferyjnymi, jak roboty, systemy wizyjne, urządzenia grawerujące czy systemy bezpieczeństwa. Realizacja projektu potrwa ok. 12 miesięcy.

- Branża automotiv wymaga szczególnej precyzji w zakresie automatyzacji procesów produkcyjnych. Jest to poziom, który w polskim przemyśle jest jeszcze rzadko spotykany. W Wielkiej Brytanii wykorzystujemy wcześniejsze doświadczenia zdobyte przy projektach dla Volkswagena, Forda czy General Motors – mówi właściciel Control Solutions, Patryk Smok.

Firma Control Solutions powstała w 2011 roku. Specjalizuje się w procesach automatyzacji produkcji i tworzenia projektów instalacji elektrycznych dla branży samochodowej.