Montowanie pojazdów w Polsce pozwoliłoby niemieckiej grupie samochodowej, produkującej już pod Poznaniem furgonetki Caddy i samochody dostawcze TS, znacznie zmniejszyć koszty produkcji. W ubiegłym roku koszty pracownicze w Polsce wynosiły 6,65 euro za godzinę czyil znacznie mniej, niż 38,98 euro w Niemczech - wynika z wyliczeń instytutu koniunktury IW z Kolonii.
- Decyzja o budowie nowej fabryki jeszcze nie zapadła, choć wszystkie sygnały wskazują, że do niej dojdzie - stwierdził jeden z informatorów.
VW podał, że oceniał możliwe lokalizacje ośrodków produkcji Craftera w kilku krajach, bo dobiega końca jego porozumienie o współpracy z Daimlerem, który produkuje ten pojazd w Niemczech od 2005 r.
Crafter i Sprinter Mercedesa-Benza mają tę samą płytę podłogową, ale Daimler ogłosił we wrześniu, że z końcem 2016 r. przestanie produkować model VW, bo chce skupić się na Sprinterze następnej generacji.
Uruchomienie produkcji tego pojazdu w Polsce wymagałoby zgody rady nadzorczej spółki, która jest równo podzielona na przedstawicieli pracowników i kierownictwa.