Dobre wyniki za trzeci kwartał to zasługa wzrostu sprzedaży w Azji, a zwłaszcza w Chinach.
Dobrze sprzedają się przede wszystkim wszystkie artykuły związane z nadchodzącymi mistrzostwami w piłce nożnej w Brazylii. Wzrastają też co prawda wydatki na promocje i reklamę, jednak firma wypracowała wzrost obrotów o 8 proc, co daje 6,4 mld dol. w trzecim kwartale. Zysk skoczył aż o 40 proc. do 537 mln dol. Zarówno wzrost obrotu jak i zysku leżał w zakresie prognoz analityków, którzy po dwóch pierwszych kwartałach wskazywali na dobre wyniki.
Nike udało się przekonać klientów do kupna większej ilości artykułów o wyższych cenach - marża brutto wzrosła o 1,4 punkty do 43,9 proc. Jednocześnie jednak wzrosły nakłady firmy na reklamę i to o całe 13 proc.
Najbardziej do dobrych wyników Nike przyczynił się chiński rynek, gdzie wzrost sprzedaży był na poziomie pięciu procent. A jeszcze na początku roku firma narzekała na pełne magazyny i duży nacisk konkurencji na obniżanie cen.
Także w dotkniętej recesją Europie Nike udało się zwiększyć sprzedaż - o 12 proc.