Jej opracowanie dotyczy pojazdów autonomicznych, które można prowadzić bez ingerencji kierowcy — wyjaśnił analityk z IHS, Egil Juliussen. Takich pojazdów nie ma jeszcze w sprzedaży, ale jego firma zakłada, że staną się dostępne koło 2025 r.
IHS przewiduje, że w 2025 r. zostanie sprzedane na święcie 230 tys. pojazdów bez kierowcy, niecały procent łącznego rynku 115 mln sztuk. Do 2035 r. liczba tych pierwszych zwiększy się do 11,8 mln, czyli do 9 proc. 129 mln wszystkich sprzedanych owego roku na świecie — dodał Juliussen.
Większość zostanie sprzedana na rynkach z długimi tradycjami, takich jak USA, Europa Zachodnia i Japonia. Tempo wzrostu sprzedaży pojazdów nie wymagających kierowania przez człowieka będzie większe od dynamiki pojazdów elektrycznych, drogich z powodu baterii — twierdzi Juliussen.