"Przystanek w Ursusie był jedną z najdłużej wyczekiwanych inwestycji, jeśli chodzi o infrastrukturę kolejową na terenie Mazowsza" - przypomniała rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska. Jak wskazała, Ursus Niedźwiadek będzie przystankiem granicznym między pierwszą a drugą strefą biletową. "Podróżni korzystający z przejazdu na trasie z Warszawy do Ursusa będą mogli korzystać z biletów ważnych tylko w pierwszej strefie biletowej" - wskazała. Budowa przystanku, związana także z budową przejścia podziemnego i przebudową torów, kosztowała około 16 mln zł. Na osiedlu Ursus Niedźwiadek mieszka kilkanaście tysięcy osób.

Ursus Niedźwiadek to kolejny przystanek, który pozwoli na rozszerzenie oferty kolei w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. Kolejarze w 2008 r. oddali do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. W 2012 r. zaczęło działać podziemne połączenie do stołecznego lotniska i nowa stacja Warszawa Lotnisko Chopina. Od czerwca br. pasażerowie korzystają natomiast z przystanku Warszawa Zacisze - Wilno, który powstał na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza.

Na 2015 r. kolejarze zapowiadają oddanie przystanku Warszawa Mokry Ług, który powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów - Tłuszcz - Sadowne.