Oferta Pesy opiewa na prawie 131,2 mln zł, a Newagu przekracza 160 mln zł. Teraz oferty oceni komisja przetargowa, która weźmie pod uwagę m.in. cenę lokomotyw, koszt ich utrzymania czy niezawodność pojazdów.
Lokomotywy mają móc rozwijać prędkość 140 km/godz. Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć lokomotywy do 30 października 2015 r.
Przewoźnik liczy, że nowe lokomotywy od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż. Część pieniędzy na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.