Kofola: niższe przychody, wyższe zyski

Właściciel Hoop Polska został liderem pod względem wartości sprzedaży napojów w Czechach i na Słowacji. W pierwszym kwartale 2014 r. jego łączne przychody ze sprzedaży spadły jednak o 4 proc.

Publikacja: 12.05.2014 14:00

W pierwszych trzech miesiącach tego roku napojowa grupa Kofola wypracowała ok. 199,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec ok. 208 mln zł przed rokiem. Jej zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,2 proc.,  do prawie 64,7 mln zł, natomiast wskaźnik EBITDA (zysk operacyjny Plus amortyzacja) poszedł w górę o 17 proc., do prawie 22,9 mln zł.

Dwa miesiące z rzędu Kofola zarobiła najwięcej spośród wszystkich koncernów produkujących napoje i w ten sposób zdobyła pierwsze miejsce na czeskim i słowackim rynku detalicznym  napojów.

- Według spółki AC Nielsen z punktu widzenia wartości sprzedaży zajmujemy w Republice Czeskiej pierwsze miejsce z udziałem w rynku na poziomie 14,5 proc., na Słowacji nasz udział w rynku wynosi 16 proc. Pomimo tego, iż w dalszym ciągu warunki panujące na rynku są bardzo niekorzystne, bardzo się cieszę, że Czesi i Słowacy wracają do tradycyjnych smaków i marek – komentuje Jannis Samaras, dyrektor generalny Kofoli.

Samaras dodaje w komunikacie prasowym, że Kofola nie oczekuje, że warunki na rynku nagle ulegną jakieś fundamentalnej zmianie. Dlatego strategia firmy pozostaje taka sama. – Koncentrujemy się na innowacyjności i poszukiwaniu dalszych możliwości rozwoju – mówi dyrektor generalny Kofoli.

To, że napojowa firma jest zainteresowana rozwojem, potwierdzają informacje o jej udziale w przetargu na zakup słoweńskiej spółki Radenska, producenta wody mineralnej Radenska.

W pierwszym kwartale Kofola inwestowała w przygotowania i uruchamianie kilku nowych produktów przeznaczonych na sezon letni. Również i w tym roku w markach Rajec, Jupík, Jupí i Bublimo wprowadzone zostaną nowe smaki i formaty. Konsumenci będą mieli również okazję spróbować nowej Kofoli o smaku Guarany, a także kupić Kofolę w ulepszonym 0,5 litrowym opakowaniu.

Na Słowacji będzie po raz pierwszy dostępna Vinea Light, a w ofercie świeżych soków UGO pojawi się nowy sok o smaku pomarańczowym. Tylko dla przypomnienia, dzięki niedawnemu zakupowi spółki Mangaloo z jej 17 restauracjami ze świeżymi sokami, Kofola pod marką UGO stała się największym operatorem fresh restauracji w Europie Środkowej.

W posiedzi lek przed południem akcje Kofoli taniały o 3,4 proc.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku napojowa grupa Kofola wypracowała ok. 199,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec ok. 208 mln zł przed rokiem. Jej zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,2 proc.,  do prawie 64,7 mln zł, natomiast wskaźnik EBITDA (zysk operacyjny Plus amortyzacja) poszedł w górę o 17 proc., do prawie 22,9 mln zł.

Dwa miesiące z rzędu Kofola zarobiła najwięcej spośród wszystkich koncernów produkujących napoje i w ten sposób zdobyła pierwsze miejsce na czeskim i słowackim rynku detalicznym  napojów.

Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił