Reklama

PKP Cargo ma na celowniku kilka spółek z branży

Spółka wraz z Węglokoksem zamierza przejąć Port Gdański Eksploatacja. W planach ?są też inne zakupy w Polsce ?i na rynkach zagranicznych.

Publikacja: 09.07.2014 10:46

PKP Cargo ma na celowniku kilka spółek z branży

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Uczestniczymy, na różnym etapie, w kilku projektach akwizycyjnych. Jesteśmy objęci klauzulą zachowania poufności, więc nie mogę zdradzić szczegółów – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo. ?W planach są zarówno zakupy w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. W tym drugim przypadku chodzi zapewne o przejęcie firm zajmujących się przewozami towarów koleją.

Na rynku krajowym w grę bardziej wchodzi zakup podmiotów, które mogą rozszerzyć ofertę grupy. Dziś oficjalnie wiadomo jednie, że PKP Cargo w konsorcjum z Węglokoksem chce nabyć prawie 100 proc. udziałów w firmie Port Gdański Eksploatacja (PGE). Jest to operator skupiający się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. Swoją działalność realizuje na ponad 90 hektarach gruntów zlokalizowanych w porcie gdańskim. PKP Cargo o przejęcie PGE rywalizuje z czterema innymi firmami. Do 11 lipca wszyscy zainteresowani uczestniczą w procesie badania tego podmiotu.

Przeładunki w portach to jeden z bardziej atrakcyjnych obszarów rynku logistycznego w Polsce. Z roku na rok ich wolumen i wartość systematycznie rosną. Z tego powodu wiele firm jest zainteresowanych inwestycjami w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie czy Świnoujściu. Kilkanaście dni temu giełdowe OT Logistics kupiło 100 proc. udziałów Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Sprzedającym był Zarząd Portu Morskiego Gdynia, który zainkasował z transakcji 57,83 mln zł. Ile będzie kosztował PGE, na razie nie wiadomo.

Zarząd PKP Cargo zapewnia, że nie będzie miał problemów z pozyskaniem pieniędzy na sfinalizowanie przejęć. Poza środkami własnymi będą to głównie kredyty. – W przypadku powodzenia projektów akwizycyjnych będziemy też rozważać emisję euroobligacji – informuje Purwin.

Od pewnego czasu PKP Cargo przygotowuje się do szczytu przewozowego, który w grupie przypada na okres od sierpnia do listopada. Szczególnie istotne znaczenie odgrywa transport węgla, co wiąże się z koniecznością przygotowania dodatkowego taboru.

Reklama
Reklama

– W tym roku będziemy mieli do dyspozycji ponad 28 tysięcy węglarek, o 15 procent więcej niż w ubiegłym roku. Chcemy jak najlepiej przygotować się do obsługi naszych klientów i zminimalizować efekty licznych remontów na polskich torach, na które nie mamy żadnego wpływu – twierdzi Purwin.

Uczestniczymy, na różnym etapie, w kilku projektach akwizycyjnych. Jesteśmy objęci klauzulą zachowania poufności, więc nie mogę zdradzić szczegółów – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo. ?W planach są zarówno zakupy w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. W tym drugim przypadku chodzi zapewne o przejęcie firm zajmujących się przewozami towarów koleją.

Na rynku krajowym w grę bardziej wchodzi zakup podmiotów, które mogą rozszerzyć ofertę grupy. Dziś oficjalnie wiadomo jednie, że PKP Cargo w konsorcjum z Węglokoksem chce nabyć prawie 100 proc. udziałów w firmie Port Gdański Eksploatacja (PGE). Jest to operator skupiający się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. Swoją działalność realizuje na ponad 90 hektarach gruntów zlokalizowanych w porcie gdańskim. PKP Cargo o przejęcie PGE rywalizuje z czterema innymi firmami. Do 11 lipca wszyscy zainteresowani uczestniczą w procesie badania tego podmiotu.

Reklama
Biznes
Resort cyfryzacji proponuje nowelizację tzw. megaustawy. Będzie awantura?
Biznes
Władimir Putin sięga po majątki oligarchów
Materiał Partnera
Budowa stoiska na targach nigdy nie była tak prosta, jak z systemem Matrix
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Reklama
Reklama