Firma z Korei zwiększy nie tylko dostawy ogniw do samochodów i3 i i8, ale zacznie także dostawy przeznaczone dla przyszłych samochodów hybrydowych, zaczynając od hybrydy plug-in X5 — poinformował szef działu zakupów BMW, Klaus Draeger. Umowa w tej sprawie była częścią listu intencyjnego podpisanego w Korei przez obie strony.

- Jeśli dojdziemy do kilkuset tysięcy samochodów elektrycznych, to oczywiście trzeba będzie pomyśleć o dodatkowych źródłach dostaw. Ale najpierw musimy wypracować większe oszczędności — powiedział dziennikarzom podczas wizyty w Korei.

BMW sprzedał w pierwszym półroczu na świecie 5396 aut i3 wobec łącznie 1,02 mln.

Draeger przyznał, że jednym z wyzwań dla pojazdów elektrycznych jest ograniczona autonomia nazywana zasięgiem niepokoju. — Dlatego właśnie cały sektor motoryzacji nadal bardzo liczy na ogniwa paliwowe, bo nie wiadomo, co stanie się pod względem infrastruktury elektrycznej — powiedział i dodał, że jego firma także pracuje nad technologią pojazdu na ogniwo paliwowe.

W bieżącym roku BMW zamierza zwiększyć zakupy u koreańskich dostawców z obecnego poziomu ponad 300 mln euro.