Zarząd notowanej na NewConnect spółki, korzystając z posiadanych uprawnień, zdecydował o podwyższeniu kapitału o 288,9 tys. akcji serii C. Obecnie kapitał Vivid Games dzieli się na 25,3 mln walorów. Papiery serii C stanowiły będą zatem nieco ponad 1,1 proc. podwyższonego kapitału. Trafią w ręce menedżmentu i kluczowych pracowników Vivid Games w ramach programu motywacyjnego. Beneficjenci będę je nabywać po nominale, czyli po 10 groszy. Na parkiecie za akcje producenta gier komputerowych płacono w piątek przed południem po 2,75 zł.
Zgodnie z decyzją walnego zgromadzenia akcjonariuszy z 30 czerwca Vivid Games może, na potrzeby programu opcyjnego, wyemitować w ciągu trzech lat do 1,26 mln papierów z wyłączeniem prawa poboru. „Zarząd uważa, iż zasadne jest posiadanie instytucji umożliwiającej mu skrócenie skomplikowanego, czasochłonnego i kosztownego procesu podwyższania kapitału w spółce publicznej i umożliwienie szybkiego i elastycznego przeprowadzenia kolejnych emisji akcji, kierowanych do osób objętych programem motywacyjnym, w sposób zapewniający, że dotychczasowi akcjonariusze nie obejmą nowoemitowanych akcji" – brzmiało uzasadnienie podjętej kilka tygodni temu uchwały.
Vivid Games specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne. Największym sukcesem firmy jest gra „Real Boxing", którą pobrało już ponad 3 mln fanów. Od końca czerwca gra jest też dostępna w wersji na komputery PC. Wiosną zadebiutował też „Godfire: Rise od Prometheus". Na razie pozycja jest dostępna tylko w wersji na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS (Apple). Spółka pracuje nad wersją na sprzęt pracujący na Androidzie.
W I kwartale kierowana przez Remigiusza Kościelnego spółka miała 2,76 mln zł przychodów ze sprzedaży (1,42 mln zł rok wcześniej) i 0,37 mln zł (0,18 mln zł zysku netto). W poprzednim roku obroty Vivid Games wyniosły 8,05 mln zł a czysty zarobek 0,78 mln zł.