Na drodze ekspresowej S8 viaToll zacznie obowiązywać pomiędzy węzłami Syców Wschód i Wieluń oraz na odcinku Łask – Rzgów. Ponadto opłaty pobierane będą na S14 (Pabianice – Róża), S19 (Rzeszów – Świlcza) oraz na drodze krajowej nr 90 od Jelenia do miejscowości Baldram przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 55. Kolejne rozszerzenie płatnych dróg nastąpi z początkiem października. Wtedy opłatami objęte zostaną dwa odcinki autostradowe o łącznej długości 58 km: na A1 - odcinek węzeł Włocławek Zachód – węzeł Kowal i na A4 - odcinek węzeł Dębica Wschód – węzeł Rzeszów Północ. W sumie do systemu viaTOLL zostanie włączonych około 264 km dróg różnych kategorii. W rezultacie w październiku sieć dróg płatnych w Polsce będzie liczyła 2917 km.
System viaTOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także dla autobusów niezależnie od ich ciężaru. viaTOLL działa od lipca 2011 roku i systematycznie jest rozszerzany o nowe odcinki dróg w Polsce. Na początku obejmował on 1565 km, a po ponad 3 latach będzie działał na prawie 3000 km dróg różnych kategorii.
Wszystkie pieniądze wpływające poprzez system viaTOLL trafiają na konto Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) i przeznaczane są na dalsze inwestycje w rozbudowę oraz modernizację dróg. Dotychczasowe wpływy przekroczyły już 3,4 mld zł. Za każdym razem o planach objęcia opłatami nowych odcinków decyduje Rada Ministrów. W założeniach viaTOLL miał objąć do 2018 roku ok. 7000 kilometrów dróg w całej Polsce.
Obecnie najwięcej dróg objętych systemem jest w województwach dolnośląskim i łódzkim – ok. 338 km. Najmniej w województwie podlaskim – zaledwie 8 km.
Największe wpływy przynosi autostrada A4 – w ciągu ostatnich 6 miesięcy kierowcy zapłacili za przejazd (bez płatnego odcinka pomiędzy Katowicami a Krakowem należącego do Stalexportu) ponad 183 mln zł.