Reklama

Dragados wybuduje drugą nitkę obwodnicy Gorzowa Wlkp.

Hiszpańska firma Dragados wybuduje drugą jezdnię obwodnicy (trasa S3) Gorzowa Wielkopolskiego. Prace powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a zakończyć w połowie 2017 r. Wartość kontraktu to 289,1 mln zł.

Publikacja: 30.09.2014 12:32

We wtorek GDDKiA i Dragados podpisały umowę na realizację tej inwestycji.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska, nowa nitka obwodnicy Gorzowa będzie miała 11,6 km drogi wraz z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę. Ponadto przy ul. Małyszyńskiej w Gorzowie powstanie kładka dla pieszych.

„Liczymy, że realizacja tej inwestycji przebiegnie równie sprawnie jak budowa odcinka trasy ekspresowej S3 między Gorzowem o Sulechowem" - powiedział dyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

Niebawem powinno także dojść do podpisania kontraktu związanego z budową drugiej jezdni obejścia Międzyrzecza, także w ciągu drogi S3. Przetarg wygrał Budimex. Inwestycja zakładająca dobudowanie do istniejącej obwodnicy Międzyrzecza drugiej nitki będzie kosztowała 102,8 mln zł.

W grudniu ub. roku i styczniu bieżącego wojewoda wydał zezwolenia na budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp., co otworzyło GDDKiA drogę do rozpisania przetargów na te inwestycje.

Reklama
Reklama

Zgodnie z przyjętym harmonogramem GDDKiA chce, aby obie opisane wyżej drogi zostały oddane do użytku w połowie 2017 r. Obecnie na terenie woj. lubuskiego trasa S3 posiada przekrój dwujezdniowy na odcinku ok. 100 km. Łącznie w tym regionie ma ona 184 km i docelowo w całości będzie dysponować dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze ma już pozwolenie na budowę drugiej nitki trasy ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą o długości 13,5 km; szacowany koszt tej inwestycji to 422 mln zł. To zadanie jest jednym z etapów rozbudowy jednojezdniowej S3 między Sulechowem a Nową Solą.

Zgodnie z planami najpóźniej w 2018 roku na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 kierowcy powinni już korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice.

We wtorek GDDKiA i Dragados podpisały umowę na realizację tej inwestycji.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska, nowa nitka obwodnicy Gorzowa będzie miała 11,6 km drogi wraz z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę. Ponadto przy ul. Małyszyńskiej w Gorzowie powstanie kładka dla pieszych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama