We wtorek GDDKiA i Dragados podpisały umowę na realizację tej inwestycji.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska, nowa nitka obwodnicy Gorzowa będzie miała 11,6 km drogi wraz z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę. Ponadto przy ul. Małyszyńskiej w Gorzowie powstanie kładka dla pieszych.
„Liczymy, że realizacja tej inwestycji przebiegnie równie sprawnie jak budowa odcinka trasy ekspresowej S3 między Gorzowem o Sulechowem" - powiedział dyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.
Niebawem powinno także dojść do podpisania kontraktu związanego z budową drugiej jezdni obejścia Międzyrzecza, także w ciągu drogi S3. Przetarg wygrał Budimex. Inwestycja zakładająca dobudowanie do istniejącej obwodnicy Międzyrzecza drugiej nitki będzie kosztowała 102,8 mln zł.
W grudniu ub. roku i styczniu bieżącego wojewoda wydał zezwolenia na budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp., co otworzyło GDDKiA drogę do rozpisania przetargów na te inwestycje.