„Obecnie w Krakowie pracuje około 500 osób, podwojenie tej liczby do ponad tysiąca pracowników jest jak najbardziej realne w ciągu około dwóch lat" - powiedział podczas środowego spotkania z dziennikarzami dyrektor Cisco Global Support Center w Krakowie, Norm DePeau.
Krakowskie centrum wsparcia Cisco działa od ponad dwóch lat. Obsługuje klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji. Ośrodek świadczy usługi zarówno dla innych podmiotów amerykańskiego koncernu, jak i klientów zewnętrznych w zakresie wsparcia technicznego oraz obsługi księgowej, rachunkowej i zamówień. Zajmuje się także tzw. usługami zarządzanymi z chmury, czyli obsługą np. kont poczty internetowej, profili na portalach społecznościowych czy w sklepach internetowych.
Według DePeau planowane zwiększanie zatrudnienia związane będzie z dalszym rozwojem już świadczonych usług. Dział zajmujący się chmurą obliczeniową (ang. cloud computing) ma się powiększyć z 50 do nawet 200 osób.
„Świat się zmienia, pojawiają się nowe technologie, np. usługi zarządzane z chmury. Jedna z głównych strategii Cisco to udział w tych usługach" - zapowiedział dyrektor.
Jak zapowiedzieli przedstawiciele koncernu, na przełomie grudnia i stycznia rozpocznie działalność trzecie, największe biuro w Krakowie, które zajmie cały budowany właśnie biurowiec.