Reklama

Koncern informatyczny Cisco planuje zatrudnić ponad 500 pracowników

Amerykański koncern informatyczny Cisco, który w swoim krakowskim centrum zatrudnia około 500 pracowników, zamierza w najbliższych 2 latach zwiększyć zatrudnienie do ponad tysiąca osób. Pod koniec br. oddane zostanie do użytku trzecie, największe biuro Cisco w Krakowie.

Publikacja: 15.10.2014 16:15

„Obecnie w Krakowie pracuje około 500 osób, podwojenie tej liczby do ponad tysiąca pracowników jest jak najbardziej realne w ciągu około dwóch lat" - powiedział podczas środowego spotkania z dziennikarzami dyrektor Cisco Global Support Center w Krakowie, Norm DePeau.

Krakowskie centrum wsparcia Cisco działa od ponad dwóch lat. Obsługuje klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji. Ośrodek świadczy usługi zarówno dla innych podmiotów amerykańskiego koncernu, jak i klientów zewnętrznych w zakresie wsparcia technicznego oraz obsługi księgowej, rachunkowej i zamówień. Zajmuje się także tzw. usługami zarządzanymi z chmury, czyli obsługą np. kont poczty internetowej, profili na portalach społecznościowych czy w sklepach internetowych.

Według DePeau planowane zwiększanie zatrudnienia związane będzie z dalszym rozwojem już świadczonych usług. Dział zajmujący się chmurą obliczeniową (ang. cloud computing) ma się powiększyć z 50 do nawet 200 osób.

„Świat się zmienia, pojawiają się nowe technologie, np. usługi zarządzane z chmury. Jedna z głównych strategii Cisco to udział w tych usługach" - zapowiedział dyrektor.

Jak zapowiedzieli przedstawiciele koncernu, na przełomie grudnia i stycznia rozpocznie działalność trzecie, największe biuro w Krakowie, które zajmie cały budowany właśnie biurowiec.

Reklama
Reklama

Firma poszukuje przede wszystkim inżynierów z kilkuletnim stażem, a także specjalistów z takich dziedzin jak m.in. finanse czy zarządzanie zasobami ludzkimi. Zapowiada też zatrudnianie absolwentów uczelni technicznych oraz studentów ostatnich lat, którym proponuje specjalny program stażowy. Obecnie inżynierowie stanowią około 50 proc. zatrudnionych, reszta to specjaliści z innych dziedzin. W Krakowie pracują przedstawiciele 35 państw z całego świata.

Cisco jest światowym liderem w dziedzinie technologii sieciowych przeznaczonych do obsługi internetu. Firma zatrudnia na świecie ponad 70 tys. pracowników.

„Obecnie w Krakowie pracuje około 500 osób, podwojenie tej liczby do ponad tysiąca pracowników jest jak najbardziej realne w ciągu około dwóch lat" - powiedział podczas środowego spotkania z dziennikarzami dyrektor Cisco Global Support Center w Krakowie, Norm DePeau.

Krakowskie centrum wsparcia Cisco działa od ponad dwóch lat. Obsługuje klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji. Ośrodek świadczy usługi zarówno dla innych podmiotów amerykańskiego koncernu, jak i klientów zewnętrznych w zakresie wsparcia technicznego oraz obsługi księgowej, rachunkowej i zamówień. Zajmuje się także tzw. usługami zarządzanymi z chmury, czyli obsługą np. kont poczty internetowej, profili na portalach społecznościowych czy w sklepach internetowych.

Reklama
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama