Koncern informatyczny Cisco planuje zatrudnić ponad 500 pracowników

Amerykański koncern informatyczny Cisco, który w swoim krakowskim centrum zatrudnia około 500 pracowników, zamierza w najbliższych 2 latach zwiększyć zatrudnienie do ponad tysiąca osób. Pod koniec br. oddane zostanie do użytku trzecie, największe biuro Cisco w Krakowie.

Publikacja: 15.10.2014 16:15

„Obecnie w Krakowie pracuje około 500 osób, podwojenie tej liczby do ponad tysiąca pracowników jest jak najbardziej realne w ciągu około dwóch lat" - powiedział podczas środowego spotkania z dziennikarzami dyrektor Cisco Global Support Center w Krakowie, Norm DePeau.

Krakowskie centrum wsparcia Cisco działa od ponad dwóch lat. Obsługuje klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji. Ośrodek świadczy usługi zarówno dla innych podmiotów amerykańskiego koncernu, jak i klientów zewnętrznych w zakresie wsparcia technicznego oraz obsługi księgowej, rachunkowej i zamówień. Zajmuje się także tzw. usługami zarządzanymi z chmury, czyli obsługą np. kont poczty internetowej, profili na portalach społecznościowych czy w sklepach internetowych.

Według DePeau planowane zwiększanie zatrudnienia związane będzie z dalszym rozwojem już świadczonych usług. Dział zajmujący się chmurą obliczeniową (ang. cloud computing) ma się powiększyć z 50 do nawet 200 osób.

„Świat się zmienia, pojawiają się nowe technologie, np. usługi zarządzane z chmury. Jedna z głównych strategii Cisco to udział w tych usługach" - zapowiedział dyrektor.

Jak zapowiedzieli przedstawiciele koncernu, na przełomie grudnia i stycznia rozpocznie działalność trzecie, największe biuro w Krakowie, które zajmie cały budowany właśnie biurowiec.

Reklama
Reklama

Firma poszukuje przede wszystkim inżynierów z kilkuletnim stażem, a także specjalistów z takich dziedzin jak m.in. finanse czy zarządzanie zasobami ludzkimi. Zapowiada też zatrudnianie absolwentów uczelni technicznych oraz studentów ostatnich lat, którym proponuje specjalny program stażowy. Obecnie inżynierowie stanowią około 50 proc. zatrudnionych, reszta to specjaliści z innych dziedzin. W Krakowie pracują przedstawiciele 35 państw z całego świata.

Cisco jest światowym liderem w dziedzinie technologii sieciowych przeznaczonych do obsługi internetu. Firma zatrudnia na świecie ponad 70 tys. pracowników.

„Obecnie w Krakowie pracuje około 500 osób, podwojenie tej liczby do ponad tysiąca pracowników jest jak najbardziej realne w ciągu około dwóch lat" - powiedział podczas środowego spotkania z dziennikarzami dyrektor Cisco Global Support Center w Krakowie, Norm DePeau.

Krakowskie centrum wsparcia Cisco działa od ponad dwóch lat. Obsługuje klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji. Ośrodek świadczy usługi zarówno dla innych podmiotów amerykańskiego koncernu, jak i klientów zewnętrznych w zakresie wsparcia technicznego oraz obsługi księgowej, rachunkowej i zamówień. Zajmuje się także tzw. usługami zarządzanymi z chmury, czyli obsługą np. kont poczty internetowej, profili na portalach społecznościowych czy w sklepach internetowych.

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama