Konsorcjum o nazwie „Challenge Coalition" składa się z National Marine Dredging Company z Emiratów, Royal Boskalis Westminster i Van Oord z Holandii, Jan de Nul Group i Deme Group z Belgii oraz Great Lakes Dredge and Dock Company z USA.
Praca nad projektem zacznie się w tym tygodniu, projekt ma być gotowy do sierpnia 2015 — poinformował szef Zarządu Kanału Sueskiego, gen. Mihab Memish na konferencji prasowej w Kairze, w której uczestniczył premier Ibrahim Mahleb. Nie ujawnił żadnych szczegółów finansowych kontraktu.
Podziękował siłom zbrojnym za wykonanie wstępnych robót ziemnych przy nowym kanale od czasu, gdy o jego budowie ogłoszono w sierpniu.
Zarząd Kanału będzie odpowiedzialny za wydrążenie jednego z 6 odcinków, a członkowie konsorcjum wykonają pozostałe pięć. Projekt przewiduje przygotowanie wokół nowego szlaku międzynarodowego ośrodka przemysłowo-logistycznego o powierzchni 76 tys. km2 dla przyciągnięcia więcej statków do korzystania z tej drogi i zapewnienia przychodów. Nowy kanał będzie zbudowany wzdłuż istniejącego szlaku o długości 145 km.
Prezes banku centralnego Egiptu poinformował we wrześniu, że skarb państwa zgromadził zakładaną sumę 8,5 mld dolarów na sfinansowanie projektu poprzez emisję certyfikatów inwestycyjnych na rynku wewnętrznym.