Firma doradcza JLL podała, całkowita podaż nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce sięga obecnie 12,4 mln mkw., z czego 8,82 mln mkw. przypada na centra handlowe. Dla porównania, w 2004 r. kiedy Polska dołączyła do Unii Europejskiej, całkowita powierzchnia najmu w centrach handlowych wyniosła jedynie 3,8 mln mkw. To oznacza 132 proc. wzrost w ciągu 10 lat".
Rok 2014 zamknął się 332 tys. mkw. nowej powierzchni w centrach handlowych, co oznacza spadek wobec 2013 r., kiedy do użytku oddano 466 000 mkw. Najwięcej nowej podaży pojawiło się miastach poniżej 100 tys. mieszkańców (45 proc.) oraz pomiędzy 100 a 200 tys. mieszkańców (26 proc.). Do największych centrów handlowych otwartych w 2014 r. należy Atrium Felicity (75 tys. mkw.) w Lublinie, Galeria Warmińska (41 tys. mkw.) w Olsztynie, Galeria Siedlce (34 tys. mkw.) w Siedlcach i Galeria Amber (33,5 tys. mkw.) w Kaliszu.
W czwartym kwartale 2014 r. rynek centrów handlowych wzbogacił się o 65 tys. mkw., w ramach trzech nowych projektów - Vivo! w Pile (23,8 tys. mkw.), Centrum Galardia w Starachowicach (18 tys. mkw.), Galerii Dębiec w Poznaniu (9,8 tys. mkw.) oraz kilku rozbudów (największa to 11,8 tys. mkw. w CH Rywal w Białej Podlaskiej).
Od początku 2014 r. średnie nasycenie powierzchnią w centrach handlowych w Polsce wzrosło z 220 do 229 mkw. na tysiąc mieszkańców. Po ukończeniu wszystkich projektów obecnie w budowie, wskaźnik ten osiągnie wartość 248 mkw. na tysiąc mieszkańców, a więc wciąż poniżej średniej zachodnioeuropejskiej (260).
Łącznie w 2014 r. w ramach wszystkich formatów handlowych (centrów handlowych, parków handlowych, centrów wyprzedażowych i wolnostojących magazynów handlowych) na rynek trafiło 476 tys. mkw. podaży.