Reklama

Już 2 miliony Opli z Gliwic

Dwumilionowy samochód zjechał w piątek z taśmy produkcyjnej fabryki Opla w Gliwicach. To Holden Cascada przeznaczony na rynek australijski.

Publikacja: 09.04.2015 20:26

Już 2 miliony Opli z Gliwic

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski TJ Tomasz Jodłowski

Niebieski kabriolet z turbodoładowanym silnikiem 1.6 l o mocy 170 koni mechanicznych jest efektem ogłoszonej niedawno strategii zacieśniania współpracy firmy Opel z innymi markami General Motors. Produkcja Holdenów Astra i Cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii rozpoczęła się w gliwickim zakładzie w lutym. Pod koniec tego roku w gliwickiej fabryce planowane jest również rozpoczęcie produkcji Buicka Cascady, który trafi na rynek Ameryki Północnej.

Dwumilionowy samochód, wyprodukowany przez gliwickiego Opla, stanowi symboliczne otwarcie kolejnego etapu rozwoju naszego zakładu, którego dopełnieniem będzie uruchomienie produkcji nowej generacji Opla Astry w drugiej połowie tego roku – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny GM Manufacturing Poland. Nowa astra pozwoli lepiej wykorzystać zdolności produkcyjne gliwickiej fabryki. – Będzie ona wtedy produkować znacznie więcej samochodów niż obecnie. Przy produkcji Astry V mają być zastosowane zupełnie nowe technologie. Nowością będzie m.in. laserowe spawanie dachów prowadzone w specjalnej komorze, które gwarantuje idealną pod względem wizualnym jakość łączonej powierzchni.

Teraz w gliwickiej fabryce produkowanych jest pięć modeli na jednej linii montażowej. Pierwszy samochód, model Astra Classic, został wyprodukowany w Gliwicach 31 sierpnia 1998 roku.

Fabryka Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie. Od ponad szesnastu lat produkuje samochody na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co czyni go jednym z największych eksporterów w Polsce. Zakład jest również jednym z najlepszych w General Motors pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym, w tym optymalizacji zarządzania energią.

W roku 2017 w Tychach ruszy produkcja całkowicie nowych, 4-cylindrowych jednostek napędowych przeznaczonych dla kilku modeli Opla. Inwestor rozbuduje o blisko jedną trzecią istniejące hale produkcyjne i zainstaluje nowe linie. Ich zdolności będą sięgać 200 silników rocznie. Produkcja będzie w dużym stopniu zautomatyzowana. Ponieważ na miejscu będzie powstawać znacznie więcej elementów silnika niż w przypadku obecnej jednostki, dotychczasowy montaż przekształci się w pełny proces produkcji.

Reklama
Reklama

Opel jest jedną z pięciu najbardziej popularnych marek w Polsce. W 2014 roku sprzedał ponad 28 tys. samochodów, o 41 proc. więcej niż rok wcześniej i awansował na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje wzrostowy trend: w pierwszym kwartale sprzedaż marki wzrosła o 23 procent, a udział w rynku o 1,7 punktu procentowego, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama