9 mld zł rocznie na dzieci

Na Dzień Dziecka niespodziankę przygotuje 80 proc. konsumentów. Dlatego na zabawki wydajemy 2 mld zł.

Publikacja: 25.05.2015 15:58

9 mld zł rocznie na dzieci

Foto: Bloomberg

Nawet gdy na inne kategorie konsumenci ograniczają wydatki i zaciskają pasa, to po wydatkach na najmłodszych tego nie widać. Z najnowszego badania porównywarki cenowej Ceneo wynika, że z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka prezentów nie kupi tylko 17 proc. ankietowanych.

Większość Polaków planuje taki wydatek, a tylko co czwarty w tej grupie obdaruje wyłącznie jedno dziecko – pozostali planują kupić prezent dla kilku dzieciaków. Jak podaje firma, sprzedaż zabawek wzrasta w połowie maja niemal dwukrotnie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA