Auta i furgonetki z nowymi poduszkami Takaty

General Motors, dołączył do grona firm, które postanowiły rozszerzyć akcję wymiany wadliwych elementów poduszek Takaty na świecie. Operacja będzie dotyczyć 53 mln pojazdów.

Publikacja: 31.05.2015 13:52

Motoryzacja Auta i furgonetki z nowymi poduszkami Takaty General Motors, dołączył do grona firm, które postanowiły rozszerzyć akcję wymiany wadliwych elementów poduszek Takaty na świecie. Operacja będzie dotyczyć 53 mln pojazdów

Fiat Chrysler Automobiles jako pierwszy rozszerzył akcję wymiany w USA generatorów gazu w poduszkach Takaty po ogłoszeniu przez amerykański urząd bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA powszechnej kampanii wymiany. FCA zapowiedział przywołanie do swych stacji serwisowych w Stanach 4 066 732 pojazdy z lat modelowych 2003-14, a ogółem 5,22 mln na świecie, wyposażonych w dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy, które pod wpływem wilgoci, jaka się przedostanie i po dłuższym czasie mogą spowodować eksplozję tego generatora. Większość pojazdów tych roczników uczestniczyła w poprzednich akcjach naprawczych.

Następnie Honda rozszerzyła własną akcję o 350 tys. samochodów w Stanach i 340 tys. w Japonii. Od 2008 r. ta japońska firma musiała sprawdzić ok. 20 mln pojazdów na świecie mających poduszki Takaty. W Kanadzie postanowiła poprzestać na poprzednich akcjach dotyczących ponad 700 tys. samochodów, ale roześle użytkownikom pisma przypominające o kwestii bezpieczeństwa. Honda będzie korzystać z nowych generatorów gazu produkcji Takaty, Autoliv, TRW Automotive i Daicel.

BMW w Ameryce Płn. sprawdzi i wymieni wadliwe elementy w 20 samochodach z lat 2002-6 w poduszkach po stronie pasażera.

Do tego grona dołączył General Motors ogłaszając akcję wymiany podejrzanych elementów w poduszkach po stronie pasażera w ok. 375 tys. furgonetek (pickup trucks) Chevrolet Silverado i GM Sierra z lat 2007-8. Subaru zrobi to samo w 80 tys. kompaktów Impreza z lat lat 2004-5. Obie firmy podkreśliły, że robią to z ostrożności, bo nie zanotowały radnego przypadku eksplozji poduszki.

Producenci pojazdów i organy nadzoru sektora transportu pracują nadal nad znalezieniem przyczyn eksplozji o tragicznych skutkach. Przedstawiciele Takaty będą składać kolejne wyjaśnienia w najbliższy wtorek w podkomisji handlu i przemysłu Kongresu USA. reuters, p. r.

Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem