Motoryzacja Auta i furgonetki z nowymi poduszkami Takaty General Motors, dołączył do grona firm, które postanowiły rozszerzyć akcję wymiany wadliwych elementów poduszek Takaty na świecie. Operacja będzie dotyczyć 53 mln pojazdów
Fiat Chrysler Automobiles jako pierwszy rozszerzył akcję wymiany w USA generatorów gazu w poduszkach Takaty po ogłoszeniu przez amerykański urząd bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA powszechnej kampanii wymiany. FCA zapowiedział przywołanie do swych stacji serwisowych w Stanach 4 066 732 pojazdy z lat modelowych 2003-14, a ogółem 5,22 mln na świecie, wyposażonych w dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy, które pod wpływem wilgoci, jaka się przedostanie i po dłuższym czasie mogą spowodować eksplozję tego generatora. Większość pojazdów tych roczników uczestniczyła w poprzednich akcjach naprawczych.
Następnie Honda rozszerzyła własną akcję o 350 tys. samochodów w Stanach i 340 tys. w Japonii. Od 2008 r. ta japońska firma musiała sprawdzić ok. 20 mln pojazdów na świecie mających poduszki Takaty. W Kanadzie postanowiła poprzestać na poprzednich akcjach dotyczących ponad 700 tys. samochodów, ale roześle użytkownikom pisma przypominające o kwestii bezpieczeństwa. Honda będzie korzystać z nowych generatorów gazu produkcji Takaty, Autoliv, TRW Automotive i Daicel.
BMW w Ameryce Płn. sprawdzi i wymieni wadliwe elementy w 20 samochodach z lat 2002-6 w poduszkach po stronie pasażera.
Do tego grona dołączył General Motors ogłaszając akcję wymiany podejrzanych elementów w poduszkach po stronie pasażera w ok. 375 tys. furgonetek (pickup trucks) Chevrolet Silverado i GM Sierra z lat 2007-8. Subaru zrobi to samo w 80 tys. kompaktów Impreza z lat lat 2004-5. Obie firmy podkreśliły, że robią to z ostrożności, bo nie zanotowały radnego przypadku eksplozji poduszki.