Polskie miasta muszą być „smart”

Big Data, chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy są ściśle powiązane i niezbędne do realizacji koncepcji Smart Cities – wynika z raportu opracowanego przez Orange i Integrated Solutions.

Publikacja: 17.06.2015 13:01

Polskie miasta muszą być „smart”

Foto: 123rf.com

Co tydzień miasta na całym świecie powiększają się o milion mieszkańców. Szacuje się, że w 2050 r. w aglomeracjach będzie mieszkało 6 mld ludzi, choć zajmują one tylko 2 proc. powierzchni Ziemi. Zdaniem Anny Dąbrowskiej z Fundacji Centrum Analiz Transportowych i Infrastrukturalnych (CATI), zanieczyszczenie środowiska, przemiany demograficzne i rosnąca cyfryzacja życia to wyzwania, na które będą musiały zareagować także polskie miasta. Odpowiedzią jest realizacja koncepcji Smart City.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca