Konsument w centrum uwagi

Zdaniem zdecydowanej większości szefów firm z branży dóbr konsumpcyjnych zaufanie konsumentów będzie jednym z kluczowych czynników sukcesu ich firm w najbliższych latach.

Publikacja: 30.07.2015 11:52

Konsument w centrum uwagi

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Uważa tak aż 65 proc. kadry kierowniczej firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Jednocześnie 32 proc. uznaje budowę zaufania konsumentów za jedno z największych wyzwań, zaraz po ekspansji i wzroście sprzedaży – wynika z badania KPMG i The Consumer Goods Forum, przeprowadzonego wśród 539 firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i innych dóbr konsumpcyjnych.

42 proc. zarządzających uznaje wzrost przychodów ze sprzedaży za kluczowy priorytet dla branży dóbr konsumpcyjnych. Menedżerowie uważają, że głównymi czynnikami wzrostu mogą być przede wszystkim nowe cyfrowe kanały sprzedaży i strategie dystrybucji (53 proc.), innowacje produktowe (43 proc.) oraz działania nakierowane na utrzymanie (41 proc.) i zdobycie nowych klientów (34 proc.). Z drugiej strony respondenci przyznają jednocześnie, że uzyskanie wzrostów sprzedaży jest też największym wyzwaniem (61 proc. wskazań), rozpoznają też rolę wyzwań związanych z zaufaniem konsumentów (32 proc.), strategią i systemami sprzedaży i obsługi omnikanałowej (25 proc.) oraz bezpieczeństwem produktów i żywności (19 proc.).

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA