Reklama

Konsument w centrum uwagi

Zdaniem zdecydowanej większości szefów firm z branży dóbr konsumpcyjnych zaufanie konsumentów będzie jednym z kluczowych czynników sukcesu ich firm w najbliższych latach.

Publikacja: 30.07.2015 11:52

Konsument w centrum uwagi

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Uważa tak aż 65 proc. kadry kierowniczej firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Jednocześnie 32 proc. uznaje budowę zaufania konsumentów za jedno z największych wyzwań, zaraz po ekspansji i wzroście sprzedaży – wynika z badania KPMG i The Consumer Goods Forum, przeprowadzonego wśród 539 firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i innych dóbr konsumpcyjnych.

42 proc. zarządzających uznaje wzrost przychodów ze sprzedaży za kluczowy priorytet dla branży dóbr konsumpcyjnych. Menedżerowie uważają, że głównymi czynnikami wzrostu mogą być przede wszystkim nowe cyfrowe kanały sprzedaży i strategie dystrybucji (53 proc.), innowacje produktowe (43 proc.) oraz działania nakierowane na utrzymanie (41 proc.) i zdobycie nowych klientów (34 proc.). Z drugiej strony respondenci przyznają jednocześnie, że uzyskanie wzrostów sprzedaży jest też największym wyzwaniem (61 proc. wskazań), rozpoznają też rolę wyzwań związanych z zaufaniem konsumentów (32 proc.), strategią i systemami sprzedaży i obsługi omnikanałowej (25 proc.) oraz bezpieczeństwem produktów i żywności (19 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Reklama
Reklama