Reklama
Rozwiń

Konsument w centrum uwagi

Zdaniem zdecydowanej większości szefów firm z branży dóbr konsumpcyjnych zaufanie konsumentów będzie jednym z kluczowych czynników sukcesu ich firm w najbliższych latach.

Publikacja: 30.07.2015 11:52

Konsument w centrum uwagi

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Uważa tak aż 65 proc. kadry kierowniczej firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Jednocześnie 32 proc. uznaje budowę zaufania konsumentów za jedno z największych wyzwań, zaraz po ekspansji i wzroście sprzedaży – wynika z badania KPMG i The Consumer Goods Forum, przeprowadzonego wśród 539 firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i innych dóbr konsumpcyjnych.

42 proc. zarządzających uznaje wzrost przychodów ze sprzedaży za kluczowy priorytet dla branży dóbr konsumpcyjnych. Menedżerowie uważają, że głównymi czynnikami wzrostu mogą być przede wszystkim nowe cyfrowe kanały sprzedaży i strategie dystrybucji (53 proc.), innowacje produktowe (43 proc.) oraz działania nakierowane na utrzymanie (41 proc.) i zdobycie nowych klientów (34 proc.). Z drugiej strony respondenci przyznają jednocześnie, że uzyskanie wzrostów sprzedaży jest też największym wyzwaniem (61 proc. wskazań), rozpoznają też rolę wyzwań związanych z zaufaniem konsumentów (32 proc.), strategią i systemami sprzedaży i obsługi omnikanałowej (25 proc.) oraz bezpieczeństwem produktów i żywności (19 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam