Wiceprezes Apple’a dla „Rzeczpospolitej”: W 100 procentach jestem Polakiem

Udział iPhone’a na polskim rynku w ciągu ostatnich dwóch lat podwoił się, ale wszystkie nasze linie produktowe – Mac, iPad – rosną tu w dwucyfrowym tempie – mówi w pierwszym wywiadzie dla polskich mediów Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple’a.

Publikacja: 06.03.2025 04:33

Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple’a

Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple’a

Foto: Michał Radwański

Witamy w Polsce. Wiem, że ma pan polskie korzenie, ale to chyba pierwsza pańska wizyta w naszym kraju?

Zgadza się, po raz pierwszy jestem w Polsce, więc jestem niezwykle podekscytowany. To prawda, mam polskie pochodzenie, powiem więcej, w 100 procentach jestem Polakiem. Obie strony mojej rodziny wywodzą się z Polski. Ta historia sięga okresu rozbiorów, gdy Polska nie istniała jako kraj – rodzina mojego ojca, która pochodziła z regionu Poznania, wyjechała w 1880 r. Z kolei rodzina mojej matki, pochodząca z regionu Suwałk, wyemigrowała do Ameryki w 1902 r. Rodzina ojca dotarła do Teksasu przez port w Galveston i osiedliła się w tamtym rejonie. Natomiast przodkowie od strony matki przybyli przez Ellis Island, by zamieszkać w Pensylwanii. Ostatecznie obie rodziny trafiły do Michigan i to właśnie tam poznali się moi rodzice i tam założyli własną rodzinę. Tam też dorastałem i studiowałem, a zaraz po studiach trafiłem do Apple’a. W czerwcu minie 39 lat, odkąd tu pracuję.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie