Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie firmy nie wstydzą się długów. „Upominanie się o zapłatę to normalna praktyka”

Więcej małych i średnich firm nie wstydzi się tego, że tak opóźniają płatności, iż konktrahenci przekazują je do firm windykacyjnych, niż czują dyskomfort. Prawie co trzecie firma uważa, że upominanie się o uregulowanie zobowiązań to normalna praktyka w biznesie.

Publikacja: 01.09.2024 17:16

Polskie firmy nie wstydzą się długów. „Upominanie się o zapłatę to normalna praktyka”

Foto: Adobe Stock

Co czternasty respondent uważa, że dłużnicy są mocno zawstydzeni, gdy przekazują one należności do odzyskania firmie windykacyjnej, a kolejnych 16 proc. uważa, że nie jest to dla biznesu komfortowa sytuacja. Zaś co dziewiąty przedsiębiorca przyznał, że dłużnicy nie wstydzą się takiej sytuacji. Tak jak dla 16 proc. firm małych przekazanie ich wierzytelności do windykacji jest kłopotliwe, tak o 2 pkt. proc. więcej nie widzi w tym problemu. Podobna różnica – 3 pkt proc. dotyczy firm średnich. Poczucie zawstydzenia najczęściej towarzyszy w branży budowlanej (23 proc. odpowiedzi), choć także w niej więcej osób (30 proc.) uważa, że dłużnicy nie zwracają na nią uwagi. Tak wynika z badania „Przedsiębiorcy wobec swoich dłużników” Kaczmarski Inkasso, które przeprowadzono w lipcu. O opinię zapytano 400 przedsiębiorców z sektora MŚP, wystawiających faktury z odroczonym terminem płatności.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama