Reklama

Polskie firmy nie wstydzą się długów. „Upominanie się o zapłatę to normalna praktyka”

Więcej małych i średnich firm nie wstydzi się tego, że tak opóźniają płatności, iż konktrahenci przekazują je do firm windykacyjnych, niż czują dyskomfort. Prawie co trzecie firma uważa, że upominanie się o uregulowanie zobowiązań to normalna praktyka w biznesie.

Publikacja: 01.09.2024 17:16

Polskie firmy nie wstydzą się długów. „Upominanie się o zapłatę to normalna praktyka”

Foto: Adobe Stock

Co czternasty respondent uważa, że dłużnicy są mocno zawstydzeni, gdy przekazują one należności do odzyskania firmie windykacyjnej, a kolejnych 16 proc. uważa, że nie jest to dla biznesu komfortowa sytuacja. Zaś co dziewiąty przedsiębiorca przyznał, że dłużnicy nie wstydzą się takiej sytuacji. Tak jak dla 16 proc. firm małych przekazanie ich wierzytelności do windykacji jest kłopotliwe, tak o 2 pkt. proc. więcej nie widzi w tym problemu. Podobna różnica – 3 pkt proc. dotyczy firm średnich. Poczucie zawstydzenia najczęściej towarzyszy w branży budowlanej (23 proc. odpowiedzi), choć także w niej więcej osób (30 proc.) uważa, że dłużnicy nie zwracają na nią uwagi. Tak wynika z badania „Przedsiębiorcy wobec swoich dłużników” Kaczmarski Inkasso, które przeprowadzono w lipcu. O opinię zapytano 400 przedsiębiorców z sektora MŚP, wystawiających faktury z odroczonym terminem płatności.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama