Mocny wzrost liczby oddawanych do użytku mieszkań i domów na rynku pierwotnym pomaga wielu firmom z branży materiałów budowlanych zwiększać sprzedaż oferowanych produktów. Co ważniejsze, równie obiecująco wyglądają kolejne kwartały.
– Boom na rynku pierwotnym w budownictwie mieszkaniowym ma co do zasady pozytywny wpływ na kondycję polskich producentów materiałów budowlanych – mówi Tomasz Sokołowski, analityk DM BZ WBK.
Jego zdaniem, patrząc na ofertę polskich firm, trzeba zauważyć, że wzrost popytu to nie tylko efekt boomu na rynku pierwotnym, ale i rosnącego zapotrzebowania na rynkach zagranicznych. – Tam o wyborze konkretnej oferty decyduje zarówno cena, jak i jakość. Oba te warunki wiele wyrobów krajowych firm już od dawna spełnia – twierdzi Sokołowski.
Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM BOŚ, stwierdza z kolei, że duża liczba oddawanych do użytku mieszkań jak na razie nie przekłada się na istotną poprawę wyników giełdowych firm działających w branży materiałów budowlanych.
– Wprawdzie wolumeny sprzedawanych produktów rosną, ale ciągle jest bardzo duża presja kupujących na ceny i na razie nie widać, aby coś miało się w tym zakresie zmienić – mówi Jaśkiewicz.