Reklama

Agnieszka Ostaszewska: Jest szansa na lepszą współpracę z PANA. Chcemy, żeby nadzór był silny

PANA w ostatnich latach podejmowała liczne działania, ale zbyt rzadko wychodziła do dyskusji dotyczących trudnych wyzwań rynkowych – mówi Agnieszka Ostaszewska, partnerka zarządzająca działem audytu i członek zarządu PwC.

Publikacja: 26.03.2024 04:30

Agnieszka Ostaszewska: Jest szansa na lepszą współpracę z PANA. Chcemy, żeby nadzór był silny

Foto: mat. pras.

Niedawno doszło do zmiany na stanowisku prezesa Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego. Nowym szefem tej instytucji został Jacek Gdański. Jak oceniacie tę zmianę? W wywiadzie dla naszej redakcji nowy prezes agencji zapowiadał dialog z przedstawicielami branży. Podobno wcześniej tego dialogu nie było?

Rzeczywiście, czujemy wszyscy, że jest szansa na lepszą współpracę. A to spowoduje po prostu ogromne korzyści przede wszystkim dla polskiego rynku kapitałowego. Jako branża jesteśmy po pierwszych spotkaniach zarówno z panem prezesem, jak i przedstawicielami Ministerstwa Finansów i Pracodawcami RP. Z rozmów wyłaniają się dwa istotne, pozytywne komunikaty. Pierwszym jest kwestia dialogu, który Polska Agencja Nadzoru Audytowego chciałaby prowadzić z audytorami. To dla nas bardzo ważne. PANA w ostatnich latach podejmowała liczne działania, ale zbyt rzadko wychodziła do dyskusji dotyczących trudnych wyzwań rynkowych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama