Rekordowe wyniki DPD Polska

Francuska grupa kurierska osiągnęła w 2015 r. w Polsce przychody na poziomie 1,2 mld zł.

Publikacja: 18.01.2016 11:52

Ta rekordowa suma to głównie zasługa udanej fuzji z firmą Siódemka. Dzięki połączeniu DPD stało się liderem rodzimego sektora przesyłek ekspresowych, z udziałem na poziomie prawie 30 proc.

– Gdy na początku myśleliśmy o akwizycji Siódemki nastawialiśmy się na długoterminowy proces. Rynek zmusił nas do przyspieszenia integracji najpierw jednego oddziału, a potem całej sieci operacyjnej. Przyspieszenie okazało się słusznym ruchem, choć wymagało zmiany priorytetów przyjętych wcześniej na ten rok. – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Całą operację przeprowadzono w ciągu trzech miesięcy. – Dzisiaj DPD Polska jest firmą jednorodną, realizujemy obroty przekraczające 90 mln paczek w skali roku – dodaje Rafał Nawłoka.

W minionym roku DPD Polska przeznaczyła ponad 60 mln zł na rozwój infrastruktury. W wyniku łączenia oddziałów, DPD Polska poszerzyła sieć oddziałów, wybudowała nowe obiekty m.in. w Poznaniu i Gdańsku, a wiele z nich znacząco powiększyła i unowocześniła (np. oddziały w Częstochowie czy Rzeszowie). – Ostatni szczyt paczkowy potwierdził, że nasze procesy, mimo lawinowych wzrostów dziennych wolumenów w grudniu, są bardzo sprawne. Szczyt przebiegł wyjątkowo spokojnie, mimo, że zdarzały się dni, gdy w naszej sieci znajdowało się ponad pół miliona paczek – podkreśla Rafał Nawłoka.

W 2016 nastąpi także rozwój sieci punktów nadań i odbiorów DPD Strefa Paczki, która z czasem zostanie włączona do międzynarodowej sieci Pickup. – Przystępujemy do wdrożenia ambitnego projektu, polegającego na rozwoju i rozszerzeniu zakresu usług oferowanych w punktach nadań i odbiorów paczek – mówi Rafał Nawłoka.

W dotychczasowej sieci liczącej już kilkaset punktów znalazły się już pierwsze wzorcowe obiekty, zorganizowane według nowego modelu. W Gdyni i w Katowicach, poza zrealizowaniem usług związanych z nadaniem i odbiorem paczki, klient może napić się kawy, spędzić czas w przestrzeni rekreacyjnej z telewizorem i wydzielonym kącikiem dla dzieci. Może także przygotować na miejscu paczkę do nadania, korzystając z dostępnych na miejscu materiałów.

DPD

Ta rekordowa suma to głównie zasługa udanej fuzji z firmą Siódemka. Dzięki połączeniu DPD stało się liderem rodzimego sektora przesyłek ekspresowych, z udziałem na poziomie prawie 30 proc.

– Gdy na początku myśleliśmy o akwizycji Siódemki nastawialiśmy się na długoterminowy proces. Rynek zmusił nas do przyspieszenia integracji najpierw jednego oddziału, a potem całej sieci operacyjnej. Przyspieszenie okazało się słusznym ruchem, choć wymagało zmiany priorytetów przyjętych wcześniej na ten rok. – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Biznes
Finansowanie obronności z UE (na razie) niewypałem
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem