Ta rekordowa suma to głównie zasługa udanej fuzji z firmą Siódemka. Dzięki połączeniu DPD stało się liderem rodzimego sektora przesyłek ekspresowych, z udziałem na poziomie prawie 30 proc.
– Gdy na początku myśleliśmy o akwizycji Siódemki nastawialiśmy się na długoterminowy proces. Rynek zmusił nas do przyspieszenia integracji najpierw jednego oddziału, a potem całej sieci operacyjnej. Przyspieszenie okazało się słusznym ruchem, choć wymagało zmiany priorytetów przyjętych wcześniej na ten rok. – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Całą operację przeprowadzono w ciągu trzech miesięcy. – Dzisiaj DPD Polska jest firmą jednorodną, realizujemy obroty przekraczające 90 mln paczek w skali roku – dodaje Rafał Nawłoka.
W minionym roku DPD Polska przeznaczyła ponad 60 mln zł na rozwój infrastruktury. W wyniku łączenia oddziałów, DPD Polska poszerzyła sieć oddziałów, wybudowała nowe obiekty m.in. w Poznaniu i Gdańsku, a wiele z nich znacząco powiększyła i unowocześniła (np. oddziały w Częstochowie czy Rzeszowie). – Ostatni szczyt paczkowy potwierdził, że nasze procesy, mimo lawinowych wzrostów dziennych wolumenów w grudniu, są bardzo sprawne. Szczyt przebiegł wyjątkowo spokojnie, mimo, że zdarzały się dni, gdy w naszej sieci znajdowało się ponad pół miliona paczek – podkreśla Rafał Nawłoka.
W 2016 nastąpi także rozwój sieci punktów nadań i odbiorów DPD Strefa Paczki, która z czasem zostanie włączona do międzynarodowej sieci Pickup. – Przystępujemy do wdrożenia ambitnego projektu, polegającego na rozwoju i rozszerzeniu zakresu usług oferowanych w punktach nadań i odbiorów paczek – mówi Rafał Nawłoka.